ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνεργαζόμενα Κανάλια):

www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΧΑΟΣ ΔΙΕΘΝΕΣ: Διεθνής Εφημερίδα Ελληνικών Εθνικών - Πατριωτικών Συμφερόντων - ΕΔΡΑ: Όαση Σεμπίκα - Βόρεια Σαχάρα, Νότια Τυνησία – ΤΥΝΗΣΙΑ

Επίσημη Ταυτότητα: Διαδικτυακή Διεθνής Εφημερίδα, Ελληνικών Πατριωτικών Συμφερόντων. (Ανεπίσημη: Εφημερίδα για όλα τα Σκυλιά, τα Αδέσποτα και τα Ορφανά, της Μέρας και της Νύχτας)

Η Εφημερίδα του Πολιτισμού – Της Ιστορικής – Της Καλλιτεχνικής – Της Επίκαιρης – Και της Ποικίλης, Ύλης.

"Θεός μας η Ελλάς, και Θρησκεία μας ο Ελληνικός Πολιτισμός - Ελλάς, Εσαεί". - "Χάος ήσουν και Χάος θα γίνεις" (Αργ. Δαγκ.)

ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ [ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΜΑΣΟΝΩΝ]

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται.- Κώστας Ι. Γιαλίνης

"Λάθε βιώσας, εἰ δή μή δύναιο, λάθε ἀποβιώσας".- Απολλώνιος ο Τυανεύς

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους: Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ
"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 2015

ΤΟ ΕΓΡΑΨΑΝ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙ ΜΕΛΑΝΙ!..

Το "56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης", το 2ο μεγαλύτερο πολιτιστικό και εμπορικό γεγονός της Θεσσαλονίκης, μετά τη ΔΕΘ! Πολιτεία και βρομώ-πολιτικοί. Φοβήθηκαν το πάθημα του Κουμουτσάκου; Γιατί όχι; Πρέπει να βάλουν καλά στο ξεροκαύκαλό τους, ότι ήρθε η ώρα πλέον, να κυκλοφορούν μέσα σε σιδερόφρακτα κλουβιά, όπως τα άγρια θηρία τον καιρό της Ρωμαιοκρατίας. Με τους Μονομάχους και τις αρένες. Κι όταν σ' ένα κράτος οι πολιτικοί του αρχίζουν να κυκλοφορούν με πανοπλίες και να κάνουν εμφανίσεις αραιά και που, κατουρημένοι κι απ' το φόβο τους, τότε είναι... χέσε θέατρο και κατούρα παράσταση. 
Ο πρώτος μπεκρούλιακας της Θεσσαλονίκης, ο σαλτιμπάγκος του τσίρκου της Τ.Α. εν γένει, ήταν απών. Πιθανότατα, τύφλα μεθυσμένος σε κάποιο δωμάτιο του σπιτιού του, δεν έβλεπε τη μύτη του. Οι άλλοι, αρκέστηκαν σε πολιτικάντικα ψευτομανιφέστα, απ' αυτά τα δήθεν κουκουεδίστικα, αυτοί που πριν λίγες εβδομάδες σκαρφάλωσαν στην εξουσία λέγοντας στον κόσμο, και του κόσμου τις μαλακίες.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος στο φεστιβάλ έκαναν την εμφάνισή τους κάτι κύριοι και κυρίες με “φυλλάδια”, διαμαρτυρόμενοι γιατί πτώχευσε ο “Αγγελιοφόρος”! Και αυτοί, δημοσιογράφοι (της πλάκας), βρέθηκαν απλήρωτοι χωρίς δουλειά 10 μήνες! Και γιατί δεν έφευγαν πριν; Ο “Αγγελιοφόρος” εξ' άλλου, όλα αυτά τα χρόνια, μας τάχε πρήξει κι αυτός με τον “προοδευτισμό” και τις άλλες “δημοκρατικές δυνάμεις”. Τώρα αυτές είναι στην εξουσία, μάλιστα με το πομπώδες όνομα “Αριστερή Κυβέρνηση”. Ο φίλος μου ο Τάσος Αποστολίδης (ηθοποιός), είπε σε μια κυρία που τον πλησίασε να του διαμαρτυρηθεί με τα φυλλάδια του κώλου υπό μάλης, να πάει να την πληρώσει ο Τσίπρας. Αυτόν δεν ψήφισε; Η κυρία την έκανε αμέσως... κατσίκα!
Με τούτα και με κείνα, η φετινή αυλαία του καταξιωμένου και αξιολογοτάτου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το μόνο που στηρίζει και επαυξάνει παντί τρόπω και μέσω την κινηματογραφική βιομηχανία της Ελλάδος, ήταν η χειρότερη των τελευταίων 15 ετών που το παρακολουθώ κατά πόδας εγώ.

Αλλά πως να μην είναι, αφού ούτε και οι ίδιοι οι Θεσσαλονικείς δεν κατάλαβαν ακόμα, μετά από 56 χρόνια, την αξία του!
Η Κυριακή Μάλαμα, από μια καλούτσικη σκηνοθέτιδα που ήταν -αδελφή του γνωστού Σωκράτη, του οποίου τα οκτώ στα δέκα τραγούδια έπρεπε να κοπούν από την εγγραφή τους σε δίσκους διά ροπάλου, ώς άχρηστα και επικινδύνως κακόφωνα, ο ίδιος δε, ως τραγουδιστής παράφωνος και φάλτσος, ξεπέρασε και τον Κυριαζή και τον Κυνούση κάποτε, κατά πολύ- περίμενε τον Σύριζα να αναρριχηθεί κι αυτή στα σκαλιά της, μακριά 'πο δω, ΕΡΤ! Δυστυχώς, αυτή η κακόγουστη κυρία ξαναμπήκε στη ζωή μας, τα παράσιτά της θα συνεχίσουμε να τα πληρώνουμε θέλουμε δεν θέλουμε, έτσι φασιστικά και δικτατορικά!..
Η ταινία της πρεμιέρας ήταν απαίσια. 144 λεπτά πλήξης και βαρεμάρας, τα οποία προσωπικά δεν άντεξα και στη μέση του έργου περίπου, σηκώθηκα και έφυγα αγανακτισμένος. Και δεν μπορώ να καταλάβω ακόμα, πως; γιατί επιλέχθηκε αυτή η βλακεία; Να κάνει πρεμιέρα!
Μπορεί κάποιοι απ' αυτούς τους βαρύγδουπους κριτικούς με τα διπλώματα και τα παπλώματα, τις άλλες πάμπολλες γνώσεις που διαθέτουν περί των εικαστικών να την θεωρήσουν αριστούργημα, προσωπικά, το ξαναλέω και πάλι, γιατί κι εγώ είμαι κριτικός κινηματογράφου, αλλά από άλλη γωνία, διαφορετική, δεν απέχει πολύ από την μπούρδα, την σαχλαμάρα, και την ανοησία. Μια μυξογερμανική ταινία της σειράς, που μόνο για το λόγο ότι ήταν γερμανική (ναζιστική ) παραγωγή, δεν έπρεπε να προβληθεί, καν. Στη Γερμανία τα πάντα χορεύουν ναζιστικά. Ο Λύκος κι αν εγέρασε κι άλλαξε το μαλλί του, μηδέ τη γνώση άλλαξε, μηδέ την κεφαλή του.
Αυτά από μένα...
Ας δούμε παρακάτω όμως, και το δελτίο τύπου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το οποίο υπογράφει η εξαίρετη Μαρία Ναλτσατζιάδου, μια άοκνη και πραγματική εργάτρια του Φεστιβάλ για χρόνια, και η οποία είμαι σίγουρος, το πονάει κι αυτή όσο κι εγώ.

56ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
6-15 Νοεμβρίου 2015
ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ

Άνοιξε η αυλαία του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015 στο κατάμεστο Ολύμπιον. Αμέσως μετά την τελετή έναρξης, την οποία παρουσίασε ο ηθοποιός Αντίνοος Αλμπάνης και σκηνοθέτησε ο Παναγιώτης Ευαγγελίδης, προβλήθηκε η ταινία Victoria του Σεμπάστιαν Σίπερ. Η τελετή ξεκίνησε με θεατρικό δρώμενο αφιερωμένο στο βωβό κινηματογράφο, το οποίο παρουσίασε ομάδα σπουδαστών της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή τους Γιάννη Κολοβού.
 

Την έναρξη της 56ης διοργάνωσης κήρυξε ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Δημήτρης Εϊπίδης. «Η αυλαία του 56ου Φεστιβάλ ανοίγει απόψε, φέρνοντας εδώ στο Ολύμπιον, στον Παύλο Ζάννα και στις αίθουσες του Λιμανιού τις καλύτερες ταινίες του ανεξάρτητου κινηματογράφου διεθνώς», τόνισε στο χαιρετισμό του ο κ. Εϊπίδης και πρόσθεσε:«Το Φεστιβάλ είναι μια μεγάλη γιορτή, μια συναναστροφή δημιουργών και κοινού που βγαίνει απ’ τις αίθουσες, συνεχίζεται στην πόλη της Θεσσαλονίκης, γίνεται κομμάτι των εμπειριών μας. Χαιρόμαστε γιατί από φέτος το φεστιβάλ θα έχει στη διάθεσή του όλο τον χρόνο την Αποθήκη 1 στο Λιμάνι, φέρνοντας τον ανεξάρτητο κινηματογράφο ακόμη πιο κοντά στο κοινό της πόλης. Φέτος θα παρουσιάσουμε 200 ταινίες από 53 χώρες απ’ όλο τον κόσμο, 200 κινηματογραφικές φωνές που σε δύσκολες εποχές ανανεώνουν το μέσο και εκφράζουν με ειλικρίνεια όσα μας αφορούν όλους ανεξαρτήτως φύλου ή φυλής. Αξίζει να τις ανακαλύψετε στο Διεθνές Διαγωνιστικό, το Ελληνικό Πρόγραμμα, τους Ανοιχτούς Ορίζοντες, τις Ειδικές Προβολές, τις Ματιές στα Βαλκάνια και στα αφιερώματα».

Ο κ. Εϊπίδης παρουσίασε τα αφιερώματα της φετινής διοργάνωσης αναφέροντας:«Το φεστιβάλ τιμά φέτος τον κινηματογραφιστή Νίκο Καβουκίδη, ο οποίος κλείνει 60 χρόνια δημιουργικής πορείας στον ελληνικό κινηματογράφο. Γιορτάζουμε επίσης τα 70 χρόνια ελληνικού κινουμένου σχεδίου και δείχνουμε μια ανθολογία από κινούμενα σχέδια που ξεχώρισαν τις τελευταίες δεκαετίες. Υποδεχόμαστε δυο ξεχωριστούς δημιουργούς και πραγματοποιούμε αφιέρωμα στο έργο τους: Στον οραματιστή Γάλλο σκηνοθέτη Αρνό Ντεπλεσέν και στον τολμηρό Ρουμάνο δημιουργό Μίρτσεα Ντανελιούκ. Κάνουμε focus στο Νέο Αυστριακό Σινεμά και προβάλλουμε ταινίες που μιλούν με ευθύτητα και τόλμη για σύγχρονα επίκαιρα ζητήματα».

Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Εϊπίδης στο κρίσιμο θέμα του προσφυγικού «που έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις τους τελευταίους μήνες», όπως είπε και εξέφρασε τη στήριξη του Φεστιβάλ στη σημαντική πρωτοβουλία «Για χίλιες ζωές: να είσαι άνθρωπος» που υπογράφουν περισσότεροι από 5.500 καλλιτέχνες και φορείς.

Οι τρεις βασικοί άξονες της πρωτοβουλίας, όπως εξήγησε ο διευθυντής του ΦΚΘ, είναι οι εξής: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να διασφαλίσει νόμιμες οδούς πρόσβασης σε ανθρώπους που προσπαθούν να διαφύγουν τον πόλεμο και την τρομοκρατία και να αναζητήσουν προστασία εντός της Ευρώπης. Τα Έθνη της Ευρώπης πρέπει να δρουν με βάση την αλληλεγγύη. Η Συνθήκη του Δουβλίνου μας έχει οδηγήσει σε επισφαλείς καταστάσεις για τους πρόσφυγες και άνιση κατανομή των πληθυσμών στις χώρες των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μια ισοδύναμη ανακατανομή των προσφύγων μεταξύ των κρατών-μελών θα είναι ένα πρώτο βήμα όμως το σύστημα θα πρέπει να λάβει υπόψη τις ατομικές ανάγκες και τις ιδιαίτερες συνθήκες όσων ζητούν άσυλο. Οι χώρες της Ευρώπης οφείλουν να δημιουργήσουν σωστές συνθήκες διαβίωσης για τους πρόσφυγες που θα διασφαλίζουν την προσωπική ελευθερία, την ασφάλειά τους χωρίς περιορισμούς και θα προσφέρουν πρόσβαση σε εργασία και μόρφωση». Όπως τόνισε ο κ. Εϊπίδης, «τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είναι σημαντικές και χρειάζονται τη στήριξη όλων μας».

Κλείνοντας, ο διευθυντής του ΦΚΘ καλωσόρισε τη διεθνή κριτική επιτροπή καθώς και την επιτροπή της FIPRESCI και τους ευχήθηκε καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο τους. Επίσης ευχαρίστησε «το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα MEDIA, την ΕΡΤ και τη Βουλή Τηλεόραση, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και όλους τους χορηγούς μας που σε δύσκολους καιρούς συνεχίζουν να μας συμπαραστέκονται», όπως είπε.

Χαιρετισμό απέστειλε στο 56ο ΦΚΘ ο Αριστείδης Μπαλτάς, Υπουργός Πολιτισμού & Αθλητισμού, εκφράζοντας τη λύπη του που δεν κατέστη δυνατό να παρευρεθεί στη διοργάνωση. Στο χαιρετισμό του, τον οποίο διάβασε η σκηνοθέτρια Κυριακή Μάλαμα, συντονίστρια προγράμματος της ΕΤ3 και μέλος του Δ.Σ. του ΦΚΘ, ο κ. Μπαλτάς ευχήθηκε καλή επιτυχία στη διοργάνωση και τους διαγωνιζόμενους και τόνισε, μεταξύ άλλων: «Μέσα από την πορεία του των 55 χρόνων – μια πορεία ζωντανή, με εντάσεις και αντιθέσεις, με αισθητικές και πολιτικές αντιπαραθέσεις –το Φεστιβάλ έχει γίνει σημείο αναφοράς για την πολιτιστική ζωή της χώρας και έχει δεθεί αναπόσπαστα με την πόλη της Θεσσαλονίκης. Υπό αυτό το πρίσμα, πέρα από το πλούσιο, για άλλη μια χρονιά, διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα και το πανόραμα ανεξάρτητων παραγωγών από ολόκληρο τον κόσμο, είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτη η σταθερή ενότητα ταινιών από τα Βαλκάνια». Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Μπαλτάς στην εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων: «Παράλληλα, το Φεστιβάλ, όπως είναι φυσικό, προβάλλει την ελληνική κινηματογραφική παραγωγή, η οποία γνωρίζει μια σημαντική άνθηση τα τελευταία χρόνια, με διεθνείς διακρίσεις. H άνθηση αυτή τροφοδοτείται από μια ευρύτερη δυναμική, που μένει σε ένα βαθμό υπόγεια: ένα κύμα δημιουργίας από νέους ανθρώπους στις τέχνες και τα γράμματα, που θέτει τις βάσεις για μια πραγματική πολιτιστική αναγέννηση της χώρας. Από τη μια, οι νέες και οι νέοι δημιουργοί κινούνται αναγκαστικά στις αντίξοες συνθήκες της οικονομικής κρίσης. Από την άλλη, έχουν να αντιμετωπίσουν την πρόκληση ότι η ζωντανή πολιτιστική δημιουργία και η κριτική αναμέτρηση με την πρόσφατη ιστορία και τη σημερινή πραγματικότητα αποτελούν όρο ζωής γι’ αυτή τη χώρα, αλλά και την πρόκληση ότι μπορούν, όπως έδειξαν τόσες ελληνικές ταινίες των τελευταίων χρόνων, να απευθύνονται σε ένα διεθνές κοινό στο έδαφος ενός αυξημένου ενδιαφέροντος για την Ελλάδα». Ο κ. Μπαλτάς πρόσθεσε επίσης χαρακτηριστικά ότι «σε αντίθεση με άλλες μορφές καλλιτεχνικής δημιουργίας, η κινηματογραφική παραγωγή δεν μπορεί βέβαια να σταθεί χωρίς πόρους» και επισήμανε: «Η μείωση στα κονδύλια του Υπουργείου Πολιτισμού, άρα και στην κρατική χρηματοδότηση του κινηματογράφου, διαμορφώνει μια άβολη πραγματικότητα, την οποία θα πρέπει με στοχευμένες κινήσεις να ανατάξουμε. Εκείνο στο οποίο μπορούμε καταρχήν να δεσμευτούμε, είναι ότι θα αποκατασταθεί άμεσα η αδικία που συντελέστηκε με την αφαίρεση από τα κινηματογραφικά εισιτήρια του ποσοστού του φόρου που κατευθυνόταν στη στήριξη της ελληνικής κινηματογραφίας: ότι δηλαδή ίσο ποσό θα αποδοθεί στην ενίσχυση της ελληνικής παραγωγής. Επίσης, γίνονται τώρα οι απαιτούμενες ενέργειες ώστε τα τηλεοπτικά κανάλια να καταβάλουν επιτέλους το προβλεπόμενο ποσοστό από τα διαφημιστικά τους έσοδα. Εύχομαι καλή επιτυχία στη διοργάνωση του Φεστιβάλ, στις προβολές και τις παράλληλες εκδηλώσεις, καθώς και σε όλες τις διαγωνιζόμενες ταινίες».

Ο παρουσιαστής της τελετής, Αντίνοος Αλμπάνης, μίλησε με συντομία για τη διοργάνωση: «Σε πείσμα των καιρών και των αντιξοοτήτων, το Φεστιβάλ βρίσκεται στην 56η του διοργάνωση συνεχίζοντας να ψάχνει ταινίες από όλο τον κόσμο σε μία εποχή κατά την οποία δεν μπορεί κανείς να μείνει αμέτοχος σε ζητήματα όπως η οικονομική κρίση και το προσφυγικό. Το Φεστιβάλ μας φέρνει πρόσωπα, χαμόγελα, προβληματισμούς, ιστορίες από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. Δημιουργεί γέφυρες, δίνει παρηγοριά, συγκινεί, ανοίγει ορίζοντες, πληροφορεί. Μέσα στις δυσκολίες του σήμερα έχουμε μία άνθιση του ελληνικού κινηματογράφου χωρίς πόρους ουσιαστικά αλλά με μία δύναμη δημιουργική που φέρνουν πάντα οι αντιπαραθέσεις και η βούληση να επιβιώσουν αξίες, αισθητικές, ιδέες και στάσεις ζωής που σήμερα δοκιμάζονται».

Η ταινία Βοκτόρια του γερμανού σκηνοθέτη Σεμπάστιαν Σίπερ, που άνοιξε την αυλαία του 56ου ΦΚΘ σε πανελλήνια πρεμιέρα, είναι ένα μονοπλάνο 144 λεπτών. Λίγο πριν την έναρξη της προβολής, ανέβηκε στη σκηνή του Ολύμπιον ο Αϊκε Σουλτς, συν-σεναριογράφος της ταινίας μαζί με τον Σ. Σίπερ και την Ολίβια Νέεργκαρντ – Χολμ, ο οποίος εξέφρασε τη χαρά του για τη συμμετοχή στη διοργάνωση και πρόσθεσε: «Θυμάμαι πώς γυρίσαμε πριν από ένα χρόνο την ταινία στο Βερολίνο και το γεγονός ότι βρίσκομαι τώρα στο Ολύμπιον ήταν εντελώς απρόσμενο. Βλέπω τον εαυτό μου να βρίσκεται εδώ σε αυτό το υπέροχο Φεστιβάλ και μάλιστα στην πρεμιέρα του και μου φαίνεται τρελό». Ηρωίδα της ταινίας είναι η Βικτόρια, μια Ισπανίδα που ζει στο Βερολίνο. Στη διάρκεια μιας νύχτας γνωρίζει μια παρέα νεαρών, γνωρίζονται, πίνουν, φλερτάρουν, μέχρι το ξημέρωμα, όμως η γνωριμία τους, παίρνει τραγική τροπή.

Την τελετή έναρξης τίμησαν με την παρουσία τους, μεταξύ άλλων, οι Γιώργος Αρβανίτης, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας, Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων ως εκπρόσωπος του δήμου Θεσσαλονίκης, μέλος του ΔΣ του ΦΚΘ, Γιώργος Τούλας, δημοσιογράφος, διευθυντής της Παράλλαξη, μέλος ΔΣ του ΦΚΘ, Κυριακή Μάλαμα, σκηνοθέτιδα, συντονίστρια προγράμματος της ΕΤ3, μέλος ΔΣ του ΦΚΘ, Έρικ Χάουπτ, Πρέσβης Ουγγαρίας, Σολομον Λαμπισλάου, Γενικός Πρόξενος Ρουμανίας, Ρεβέκα Φονγκ, Γενική Πρόξενος Η.Π.Α., Αντώνιος Μανδρίτης, Γενικός Πρόξενος Κυπριακής Δημοκρατίας, Παυλίνα Υλί, Γενική Πρόξενος Αλβανίας, Παντελής Πετμεζάς, Επίτιμος Πρόξενος Καναδά, Χρήστος Σαραντόπουλος, Επίτιμος Πρόξενος Ιταλίας, με τη σύζυγό του, εικαστικό, Μαρία Κομπατσιάρη, Ιωάννης Βεργίνης, Επίτιμος Πρόξενος του Μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου, Μαργαρίτα Ιγνατίδου, Επίτιμη Πρόξενος της Τσεχίας, Έλλη Χρυσίδου, Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Παιδείας, Καλυψώ Γούλα, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και Αλληλεγγύης, Καϊτατζή – Γουίτλοκ Σοφία, Αντιπρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Μαρία Τσαντσάνογλου, Διευθύντρια Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Συραγώ Τσιάρα, Προϊσταμένη Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης, Αναστάσιος Τζήκας, Πρόεδρος ΔΕΘ-HELEXPO, Γιώργος Μακρυγιαννάκης, Μάνατζερ της Φίσερ Μάρκετινγκ Αθηναϊκή Ζυθοποιΐα, Νίκος Ζώης Διευθυντής Πωλήσεων Αθηναϊκή Ζυθοποιΐα, Αδαμόπουλος Θεόδωρος, Πρόεδρος Ταινιοθήκης της Ελλάδος, Παύλος Πανταζής, Πρόεδρος Τμήματος Κινηματογράφου, Σχολή Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης, Μάκης Νικηφορίδης & Μπερνάρ Κουόμο, αρχιτέκτονες, Τάσος Μπουλμέτης, σκηνοθέτης, Μισέλ Γαβρά, παραγωγός, Πρόεδρος Κριτικής Επιτροπής 56ου ΦΚΘ, Κορνήλιος Πορουμπόουι, σκηνοθέτης, σεναριογράφος, μέλος κριτικής επιτροπής 56ου ΦΚΘ, Ευθύμης Φιλίππου, σεναριογράφος, συγγραφέας, μέλος κριτικής επιτροπής 56ου ΦΚΘ.