ΕΡΤ, 2ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


"Λάθε βιώσας, εἰ δή μή δύναιο, λάθε ἀποβιώσας".- Απολλώνιος ο Τυανεύς

ΤΑΙΝΙΕΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΔΩ www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΧΑΟΣ ΔΙΕΘΝΕΣ: Διεθνής Εφημερίδα Ελληνικών Εθνικών - Πατριωτικών Συμφερόντων - ΕΔΡΑ: Όαση Σεμπίκα - Βόρεια Σαχάρα, Νότια Τυνησία – ΤΥΝΗΣΙΑ

Επίσημη Ταυτότητα: Διαδικτυακή Διεθνής Εφημερίδα, Ελληνικών Πατριωτικών Συμφερόντων. (Ανεπίσημη: Εφημερίδα για όλα τα Σκυλιά, τα Αδέσποτα και τα Ορφανά, της Μέρας και της Νύχτας)

Η Εφημερίδα του Πολιτισμού - Της Ιστορικής - Της Καλλιτεχνικής - Της Επίκαιρης - Και της Ποικίλης, Ύλης.

"Θεός μας η Ελλάς, και Θρησκεία μας ο Ελληνικός Πολιτισμός - Ελλάς, Εσαεί". - "Χάος ήσουν και Χάος θα γίνεις" (Αργ. Δαγκ.)

ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ [ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΜΑΣΟΝΩΝ]

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται.- Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτελη, κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ

"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης. Ακόμα, πετάτε απο τα δελτία σας τις "γκρίζες διαφημίσεις", ούτε αυτές δημοσιεύονται. Όποια δελτία δεν πληρούν αυτούς τους κανόνες, πετιούνται στα σκουπίδια.

ΟΙ ΠΛΕΊΣΤΟΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΏΝ ΤΗΣ ΕΛΛΆΔΟΣ ΑΠΌ “’74” ΚΑΙ ΜΕΤΆ ΕΊΝΑΙ ΛΙΠΟΤΆΚΤΕΣ, ΑΝΥΠΌΤΑΚΤΟΙ ΚΑΙ ΡΙΨΆΣΠΙΔΕΣ!

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016

ΠΡΟΒΟΛΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ: "Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΙΚΙΑΣ ΤΩΝ ΕΞΟΧΩΝ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1885-1912"

Στην οθόνη του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

Το θαλάσσιο μέτωπο της 
Θεσσαλονίκης στο ύψος της οδού 
Μπιζανίου στα 1915-1917. 
Διακρίνεται το κτήριο διαμερισμάτων
του Π. Αριγκόνι (ιδιωτικές συλλογές
  E. Φυσίκας)
Το πιο διάσημο προάστιο της Θεσσαλονίκης του 19ου αιώνα, τη συνοικία των Εξοχών, εικονογραφεί το ντοκιμαντέρ της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος, που θα προβληθεί την Τρίτη 28 Ιουνίου στην πλατεία του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Βασισμένο σε ερευνητικό πόνημα του Βασίλη Κολώνα, καθηγητή του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ, το ντοκιμαντέρ ανασυνθέτει την ιστορία της γοητευτικής συνοικίας της πόλης με τις επαύλεις και τις διώροφες κατοικίες αξιωματούχων, τραπεζιτών και βιομηχάνων, και αποδίδει την ατμόσφαιρα της κοσμοπολίτικης και πολυεθνικής φυσιογνωμίας της πόλης πριν από 130 χρόνια. Ταυτόχρονα, προβάλλει τη θεαματική αλλαγή του αστικού και οικιστικού τοπίου της Θεσσαλονίκης.

Το "Το Σιατώ Μον Μπονχέρ". 
(Ο Πύργος της Ευτυχίας) 
από τον κήπο της οικίας Χασάν 
Ασίζ Καπαντζή την εποχή που
 στέγαζε τα εκπαιδευτήρια
 Αγλαΐας Σχινά (Kέντρο Ιστορίας 
Θεσσαλονίκης)
Το ντοκιμαντέρ έχει τίτλο «Η ιστορία της συνοικίας των Εξοχών, Θεσσαλονίκη (1885 - 1912)». Το σενάριο και  η παρουσίαση είναι  του Βασίλη Κολώνα, η σκηνοθεσία του Γιάννη Σανιώτη και η διεύθυνση παραγωγής του Κώστα Μπλιάτκα.
Η παρουσίαση της ταινίας θα γίνει με σκηνικό το θαλασσινό ορίζοντα του Θερμαϊκού Κόλπου, στον προαύλιο χώρο μεταξύ των δύο κτηρίων του Μεγάρου Μουσικής. Για τις ανάγκες της προβολής ο χώρος αυτός θα διαμορφωθεί σε υπαίθριο κινηματογράφο 300 θέσεων.
Η εκδήλωση θα αρχίσει στις 9 μ.μ. Κατά τη διάρκειά της θα μιλήσει ο Βασίλης Κολώνας, ο οποίος θα αναφερθεί στην αρχιτεκτονική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης κατά την εντός των τειχών και εκτός των τειχών ιστορία της, όπως και στη ραγδαία οικιστική εξέλιξη των ανατολικών περιοχών της πόλης. Σύντομο χαιρετισμό θα απευθύνει ο πρόεδρος της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος, Σταύρος Ανδρεάδης.
Στην εκδήλωση θα συμμετάσχει επίσης τριμελές μουσικό σχήμα, το οποίο θα παρουσιάσει τζαζ συνθέσεις πριν από την προβολή, αλλά και έπειτα και απ΄ αυτήν, ενώ μετά το τέλος του ντοκιμαντέρ θα δοθεί μικρή δεξίωση για τους θεατές.
Κάτοικοι της συνοικίας των 
εξοχών σε μια από τις ιδιωτικές 
αποβάθρες των παραθαλάσσιων 
επαύλεων (ιδιωτικές συλλογές Α. 
Παπατζήκας)
Η εκδήλωση διοργανώνεται με τη  συνεργασία της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος και του συλλόγου «Οι Φίλοι της Νέας Παραλίας». Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Η θέση και η ονομασία
Σημειώνεται ότι η συνοικία των Εξοχών βρισκόταν έξω από τα τείχη της Θεσσαλονίκης, στο ανατολικό τμήμα της πόλης, και οφείλει την ονομασία της στους ολάνθιστους κήπους και τις γεωργικές εκτάσεις που υπήρχαν εκεί.
Στην εν λόγω περιοχή άρχισαν να κτίζονται στις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού αιώνα μικρότερες ή μεγαλύτερες νεοκλασικές κατοικίες, αλλά και εντυπωσιακές βίλες, οι λεγόμενοι «Πύργοι».
H οικία Xασάν Tαχσίν πασά
 (Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας)
Οι ιδιοκτήτες τους ήταν  ευκατάστατοι και πλούσιοι πολίτες (Έλληνες, Εβραίοι, Μουσουλμάνοι, εξισλαμισμένοι Εβραίοι κ.ά.), που ασχολούνταν με μεταπρατικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες στην πολυπολιτισμική Θεσσαλονίκη, το σημαντικό κέντρο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στα Βαλκάνια. Κεντρικός οδικός άξονας της συνοικίας ήταν η «Οδός Εξοχών», η σημερινή λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας.