ΕΡΤ, 2ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


"Λάθε βιώσας, εἰ δή μή δύναιο, λάθε ἀποβιώσας".- Απολλώνιος ο Τυανεύς

ΤΑΙΝΙΕΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΔΩ www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΧΑΟΣ ΔΙΕΘΝΕΣ: Διεθνής Εφημερίδα Ελληνικών Εθνικών - Πατριωτικών Συμφερόντων - ΕΔΡΑ: Όαση Σεμπίκα - Βόρεια Σαχάρα, Νότια Τυνησία – ΤΥΝΗΣΙΑ

Επίσημη Ταυτότητα: Διαδικτυακή Διεθνής Εφημερίδα, Ελληνικών Πατριωτικών Συμφερόντων. (Ανεπίσημη: Εφημερίδα για όλα τα Σκυλιά, τα Αδέσποτα και τα Ορφανά, της Μέρας και της Νύχτας)

Η Εφημερίδα του Πολιτισμού - Της Ιστορικής - Της Καλλιτεχνικής - Της Επίκαιρης - Και της Ποικίλης, Ύλης.

"Θεός μας η Ελλάς, και Θρησκεία μας ο Ελληνικός Πολιτισμός - Ελλάς, Εσαεί". - "Χάος ήσουν και Χάος θα γίνεις" (Αργ. Δαγκ.)

ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ [ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΜΑΣΟΝΩΝ]

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται.- Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτελη, κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ

"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης. Ακόμα, πετάτε απο τα δελτία σας τις "γκρίζες διαφημίσεις", ούτε αυτές δημοσιεύονται. Όποια δελτία δεν πληρούν αυτούς τους κανόνες, πετιούνται στα σκουπίδια.

ΟΙ ΠΛΕΊΣΤΟΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΏΝ ΤΗΣ ΕΛΛΆΔΟΣ ΑΠΌ “’74” ΚΑΙ ΜΕΤΆ ΕΊΝΑΙ ΛΙΠΟΤΆΚΤΕΣ, ΑΝΥΠΌΤΑΚΤΟΙ ΚΑΙ ΡΙΨΆΣΠΙΔΕΣ!

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2016

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ΣΤΟ "ΜΜΘ" ΜΕ ΤΗΝ "ΜΟΥΣΑ"

Εορταστική συναυλία στις 23 Δεκεμβρίου.
Οι τιμές των εισιτηρίων για τη χριστουγεννιάτικη συναυλία ανέρχονται 
σε 10€ και σε 5€ (μειωμένο)
Τη σφραγίδα της ιδιοφυούς δημιουργίας, τη δημοφιλία της κλασικής μουσικής και το ταλέντο της νεανικής ορμής συνδυάζει η χριστουγεννιάτικη συναυλία που διοργανώνει φέτος το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Η καθιερωμένη εορταστική εκδήλωση, η οποία θα γίνει την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου, στις 9 μ.μ. (κτήριο Μ1, Αίθουσα Φίλων Μουσικής), προσφέρει στο ευρύ κοινό την ευκαιρία να απολαύσει δύο αριστουργηματικά έργα του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770 - 1827), του πλέον αναγνωρίσιμου και αποδεκτού συνθέτη της δυτικοευρωπαϊκής παράδοσης.
Πρόκειται για το Τριπλό Κοντσέρτο για βιολί, πιάνο και βιολοντσέλο σε ντο μείζονα (έργο 56) και τη Συμφωνία Αρ. 5 σε ντο ελάσσονα (έργο 67), προϊόντα της μεγαλοφυούς έμπνευσης του Γερμανού μουσουργού. Τα δύο έργα, τα οποία εμπεριέχουν μελωδίες γεμάτες αβρότητα και δεξιοτεχνία, αλλά και σαγηνευτικούς ήχους, μοναδικούς για την ανθρώπινη ακοή, θα ερμηνεύσει η "ΜΟΥΣΑ", η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Το πιο δυναμικό και ταχέως αναπτυσσόμενο ορχηστρικό σύνολο νέων της Ελλάδας θα διευθύνει ο διακεκριμένος αρχιμουσικός Μιχάλης Οικονόμου. Με 56 νεαρούς μουσικούς της "ΜΟΥΣΑ" ‒ επί συνόλου 120 ατόμων, που είναι το δυναμικό του σχήματος ‒ θα συμπράξουν τρεις σολίστ διεθνούς εμβέλειας, ο Αμερικανός βιολονίστας Κουρτ Νικάνεν, η Ελληνίδα πιανίστρα Μαρία Αστεριάδου και ο Έλληνας βιολοντσελίστας Γιάννης Τσιτσελίκης.
Το νέο «αίμα»
Στη χριστουγεννιάτικη συναυλία, διάρκειας 90 λεπτών, θα συμμετάσχει για πρώτη φορά και το νέο «αίμα» της "ΜΟΥΣΑ", δηλαδή επίλεκτοι επιτυχόντες των ακροάσεων που έγιναν στα μέσα Νοεμβρίου 2016 για την ανανέωση του έμψυχου δυναμικού της ορχήστρας.
Λίγη ώρα νωρίτερα, στις 8.15 μ.μ., στο φουαγιέ του κεντρικού κτηρίου (Μ1) θα κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή της και η Νεανική Ορχήστρα Εγχόρδων της "ΜΟΥΣΑ", η οποία συγκροτήθηκε πρόσφατα ως αυτόνομο σχήμα από μουσικούς που συμμετείχαν στις τελευταίες ακροάσεις, όπως και από παλαιότερα μέλη της ορχήστρας, με επίπεδο σπουδών μέχρι Γ’ μέση σχολή. Σ΄ αυτήν τη σύντομη εμφάνιση, διάρκειας 15 λεπτών, 31 νέοι μουσικοί θα παρουσιάσουν τη Σερενάτα για Ορχήστρα Εγχόρδων του Αμερικανού συνθέτη Νόρμαν Λέιντεν (1917-2014) και τη Σουίτα της Άγιας Νύχτας σε επεξεργασία και διασκευή του Θοδωρή Παπαδημητρίου, ο οποίος ταυτοχρόνως θα διευθύνει το νεότευκτο μουσικό σχήμα.
Οι τιμές των εισιτηρίων για τη χριστουγεννιάτικη συναυλία ανέρχονται σε 10€ και σε 5€ (μειωμένο)

Πρότυπη μουσική κοινότητα

Σημειώνεται ότι η "ΜΟΥΣΑ" ιδρύθηκε από τον ΟΜΜΘ, με πρωτοβουλία του διεθνούς πιανίστα Γιώργου ‒ Εμμανουήλ Λαζαρίδη και δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, το Μάρτιο του 2015. Κατά τους 22 μήνες της λειτουργίας της έχει δώσει περισσότερες από 35 συναυλίες, συμπράττοντας, μεταξύ άλλων, με τις διάσημες ορχήστρες "Βασιλική Φιλαρμονική" από το Άμστερνταμ και της Σκάλας του Μιλάνου. Κύριος προορισμός της MOYSA είναι να φέρει σε δημιουργική επαφή τους πλέον ταλαντούχους μουσικούς της Θεσσαλονίκης, περιφερειακών δήμων και απομακρυσμένων περιοχών της χώρας, κυρίως της Βόρειας Ελλάδας, ώστε να συνυπάρξουν σε πρότυπη μουσική κοινότητα, να εκπαιδευτούν στην ορχηστρική τέχνη, να συμπράξουν με διεθνείς ερμηνευτές και σολίστ, υπό τη διεύθυνση επιφανών διευθυντών ορχήστρας, και να γνωρίσουν σημαντικούς δασκάλους. Τη λειτουργία της ορχήστρας υποστηρίζει με χορηγία η Αλφα Μπανκ, ενώ την οικονομική υποστήριξή της προσφέρει εφεξής και η "Λιντλ Ελλάς". 
 
Απαιτητικό αριστούργημα
Το κοντσέρτο του Μπετόβεν για βιολί, πιάνο, βιολοντσέλο, γνωστό ως Τριπλό Κοντσέρτο, το οποίο θα παρουσιαστεί κατά το πρώτο μέρος της εορταστικής συναυλίας, είναι το μόνο που συνέθεσε ο Γερμανός μουσουργός για περισσότερα του ενός όργανα. Θεωρείται αριστουργηματικό, αν και λιγότερο γνωστό, σε σύγκριση με άλλα κοντσέρτα του συνθέτη.
Άρχισε να γράφεται το 1803, ολοκληρώθηκε το 1804 και για πρώτη φορά παρουσιάστηκε επισήμως το 1808 στη Βιέννη. Κατά μία εκδοχή, ήταν αφιερωμένο στον αγαπημένο μαθητή του Γερμανού συνθέτη, αρχιδούκα της Αυστρίας Ροδόλφο. Σύμφωνα ωστόσο με άλλη άποψη, που εμφανίζεται να είναι επικρατέστερη, ήταν αφιερωμένο στον πρίγκιπα Λόμπκοβιτς, λάτρη της μουσικής, βιολιστή και χορηγό του Μπετόβεν.
Πρόκειται για έργο ξεχωριστό στο είδος του, καθώς αποτελεί σύνθεση ανάμεσα σε δύο μουσικά είδη, το grosso κοντσέρτο (κοντσέρτο με πλήρη ορχήστρα και μικρή ομάδα σολίστ) και την κονσερτάντε συμφωνία (συμφωνία με τους σολίστ σε ρόλο ευδιάκριτων μελών του συνόλου).
Αέρας ευγένειας
Το Τριπλό Κοντσέρτο αποπνέει, σύμφωνα με τους κριτικούς, ευγένεια και ιπποτική αξιοπρέπεια. Είναι αρκετά απαιτητικό για τους σολίστ, καθώς εμπεριέχει σημαντικές τεχνικές δυσκολίες, αλλά και για τον εκάστοτε διευθυντή ορχήστρας, ο οποίος καλείται να το διαχειριστεί πρωτίστως ως προϊόν συλλογικής ερμηνείας και όχι ως ευκαιρία επίδειξης των ατομικών ικανοτήτων κάθε μουσικού. Παρουσιάζεται δε με μικρότερη συχνότητα, σε σύγκριση με άλλα έργα του Μπετόβεν, επειδή, εκτός των άλλων, προϋποθέτει τη συγκέντρωση σημαντικών συντελεστών (τρεις σολίστ κύρους, μεγάλη ορχήστρα, αξιόλογος διευθυντής ορχήστρας.
Το έργο αποτελείται από τρία μέρη με το τσέλο να δίνει τον τόνο σε κάθε μέρος και να αποτελεί το όργανο που πρώτο περιγράφει το εκάστοτε κυρίως θέμα.

Η πλέον δημοφιλής συμφωνία

H 5η Συμφωνία, αποκαλούμενη και Συμφωνία της Μοίρας, η οποία θα παρουσιαστεί στο δεύτερο μέρος της εορταστικής συναυλίας, είναι το πιο διάσημο συμφωνικό έργο του Μπετόβεν και από τις πλέον δημοφιλείς και συχνότερα ερμηνευμένες συνθέσεις της λόγιας μουσικής.
Μαζί με την 3η Συμφωνία και την 9η Συμφωνία του Γερμανού μουσουργού, ανήκει στα έργα εκείνα που έχουν ασκήσει καθοριστική επιρροή στη διαμόρφωση της συμφωνικής δημιουργίας κατά το 19ο αιώνα. Κατατάσσεται δε στις συνθέσεις που έχουν τη δύναμη να γοητεύουν τόσο τους λάτρεις της κλασικής μουσικής, όσο και εκείνους που δεν επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον γι’ αυτό το είδος τέχνης.
Ο Μπετόβεν άρχισε να σχεδιάζει τη 5η Συμφωνία το 1803, κατόπιν παραγγελίας του κόμη της Άνω Σιλεσίας, Φραντς φον Όπερσντορφ, αλλά τελικώς την αφιέρωσε στους χορηγούς του, πρίγκηπα Λόμπκοβιτς και κόμη Αντρέι Ραζουμόφσκι. Η πρεμιέρα του έργου δόθηκε στο Θέατρο της Βιέννης  στις 22 Δεκεμβρίου 1808 σε συναυλία διάρκειας τεσσάρων ωρών, κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκαν και άλλα έργα του συνθέτη.
Αρχικώς, η υποδοχή που επιφύλαξε το ακροατήριο ήταν χλιαρή, λόγω των αντίξοων συνθηκών της συναυλίας. Ωστόσο, έναν χρόνο αργότερα, η 5η Συμφωνία έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από το κοινό της Βιέννης και συνοδεύτηκε από διθυραμβικές κριτικές. 
 
Το δραματικό μοτίβο με τις 4 νότες
Το έργο αποτελείται από τέσσερα μέρη. Το αρχικό δραματικό μοτίβο με τους τέσσερις μουσικούς φθόγγους (τρεις σύντομους και έναν μεγαλύτερης διάρκειας) είναι το πλέον αναγνωρίσιμο στην ιστορία της μουσικής. Κυριαρχεί δε σε όλο το έργο με διαφορετικές μορφές, καθώς ο Μπετόβεν το παραλλάσσει, προσαρμόζοντάς το στην ατμόσφαιρα κάθε μέρους. Ολόκληρο το πλήρες πάθους πρώτο μέρος αποτελεί τον συνδετικό κρίκο με το λυρικό δεύτερο μέρος, με το μυστηριακό τρίτο μέρος και με το θριαμβικό φινάλε.
Ορισμένοι μελετητές υποστηρίζουν ότι ο Μπετόβεν εμπνεύστηκε το διάσημο μοτίβο από το τραγούδι ενός σπίνου κατά τη διάρκεια περιπάτου, ενώ οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το συνέθεσε, για να υποδηλώσει τα χτυπήματα κάποιας υπερφυσικής δύναμης (ίσως της μοίρας) στην πόρτα του.