ΕΡΤ, 2ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


"Λάθε βιώσας, εἰ δή μή δύναιο, λάθε ἀποβιώσας".- Απολλώνιος ο Τυανεύς

ΤΑΙΝΙΕΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΔΩ www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΧΑΟΣ ΔΙΕΘΝΕΣ: Διεθνής Εφημερίδα Ελληνικών Εθνικών - Πατριωτικών Συμφερόντων - ΕΔΡΑ: Όαση Σεμπίκα - Βόρεια Σαχάρα, Νότια Τυνησία – ΤΥΝΗΣΙΑ

Επίσημη Ταυτότητα: Διαδικτυακή Διεθνής Εφημερίδα, Ελληνικών Πατριωτικών Συμφερόντων. (Ανεπίσημη: Εφημερίδα για όλα τα Σκυλιά, τα Αδέσποτα και τα Ορφανά, της Μέρας και της Νύχτας)

Η Εφημερίδα του Πολιτισμού - Της Ιστορικής - Της Καλλιτεχνικής - Της Επίκαιρης - Και της Ποικίλης, Ύλης.

"Θεός μας η Ελλάς, και Θρησκεία μας ο Ελληνικός Πολιτισμός - Ελλάς, Εσαεί". - "Χάος ήσουν και Χάος θα γίνεις" (Αργ. Δαγκ.)

ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ [ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΜΑΣΟΝΩΝ]

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται.- Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτελη, κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ

"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης. Ακόμα, πετάτε απο τα δελτία σας τις "γκρίζες διαφημίσεις", ούτε αυτές δημοσιεύονται. Όποια δελτία δεν πληρούν αυτούς τους κανόνες, πετιούνται στα σκουπίδια.

ΟΙ ΠΛΕΊΣΤΟΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΏΝ ΤΗΣ ΕΛΛΆΔΟΣ ΑΠΌ “’74” ΚΑΙ ΜΕΤΆ ΕΊΝΑΙ ΛΙΠΟΤΆΚΤΕΣ, ΑΝΥΠΌΤΑΚΤΟΙ ΚΑΙ ΡΙΨΆΣΠΙΔΕΣ!

Τρίτη 29 Απριλίου 2008

Χάος Αριθμός 269 - ΠΡΩΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ


Μεγάλη ἐπιτυχία σημείωσε τὸ «1ο Μαθητικὸ Φεστιβὰλ Ντοκιμαντὲρ Χαλκιδικής», ποὺ ὀργάνωσε τὸ ἐκπαιδευτικὸ τμῆμα τοῦ Φεστιβὰλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μὲ τὸν Πολιτιστικὸ Ὀργανισμὸ Χαλκιδικής, ἀπὸ 11 ἕως καὶ 13 Ἀπριλίου 2008. Τὸ ἐκπαιδευτικὸ αὐτὸ πρόγραμμα ξεκίνησε πιλοτικὰ στὴ Χαλκιδικὴ τὸ Δεκέμβριο τοῦ 2007, καὶ εἶχε θέμα τὴν κατασκευὴ ἑνὸς ντοκιμαντὲρ μικρῆς διάρκειας ἀπὸ μαθητὲς τῆς Μέσης Ἐκπαιδεύσεως, μὲ ἀπώτερο σκοπὸ τὴν καλλιέργεια τοῦ ἐνδιαφέροντος τῶν μαθητῶν γιὰ τὸ ντοκιμαντέρ, ἕνα ὡραιότατο, ὅσο καὶ δυσκολότατο εἶδος κινηματογράφου, τὴν ἐξοικείωσή τους, γενικῶς, μὲ τὴν 7η τέχνη, ἡ ὁποία στὰ λίγο παλιότερα χρόνια, ἦταν θανάσιμο ἁμάρτημα γιὰ τὴ μαθητιῶσα νεολαία, καὶ τιμωροῦνταν -ἡ παρακολούθηση κινηματογράφου- ἀκόμα καὶ μὲ τὴν ἐσχάτη τῶν ποινῶν. Δηλαδή, τὸν ἀποκλεισμό τους στὴ συνέχεια τῆς Παιδείας. Τὰ γυρίσματα ξεκίνησαν πρῶτοι οἱ μαθητὲς τοῦ Γυμνασίου τῆς Γαλάτιστας, ὑπὸ τὴν καθοδήγηση τοῦ σκηνοθέτη Μάνου Παπαδάκη. «Εἶναι εὐκαιρία νὰ ποῦμε τὴν ἱστορία μὲ τὸν τρόπο ποὺ τὴν ἀντιλαμβανόμαστε ἐμεῖς… ἐπιτέλους, μοῦ εἶπε ἕνας μαθητὴς ὅταν τὸν ρώτησα τί θέλει νὰ πετύχει μέσα ἀπὸ τὸ ἔργο αὐτό», δήλωσε μεταξὺ ἄλλων ὁ σκηνοθέτης. «Οἱ ταινίες τοῦ προγράμματος “Μίνιντοκ” ἀνήκουν στὴν κατηγορία ἑνὸς ἄλλου κινηματογραφικοῦ εἴδους: τοῦ “Ντοκιμαντὲρ αὐτοπροσδιορισμοῦ” ἢ “Θεραπευτικοῦ ντοκιμαντέρ”. Τὰ παιδιὰ μίλησαν γιὰ τὸν ἑαυτό τους. Καὶ μέσα ἀπὸ τὸν ἑαυτό τους, μίλησαν γιὰ τοὺς ἄλλους». Ὑποστήριξε καὶ ὁ σκηνοθέτης Χρῆστος Ἀρώνης, ὁ ὁποῖος καθοδήγησε ἐπίσης, μία ἄλλη ὁμάδα παιδιῶν, ἐνῷ ἡ σκηνοθέτις Ἀναστασία Χριστοφορίδου, μιλώντας γιὰ τὸ «Μίνιντοκ» τὸ χαρακτήρισε ὡς «μία διδακτικὴ ἐμπειρία.
Τὴν Παρασκευὴ 11 Ἀπριλίου στὴν προβολὴ ντοκιμαντὲρ γιὰ παιδιά, τὸ Φεστιβὰλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σὲ συνεργασία μὲ τὸ Ἰνστιτοῦτο Γκαῖτε Θεσσαλονίκης καὶ τὸν Πολιτιστικὸ Ὀργανισμὸ Χαλκιδικής, παρουσίασε 12 ταινίες τεκμηρίωσης μικροῦ μήκους (ντοκιμαντέρ), εὐρωπαϊκῆς παραγωγῆς, ποὺ εἶχαν δημιουργηθεῖ εἰδικὰ γιὰ νεανικὸ κοινό. Οἱ προβολὲς πραγματοποιήθηκαν σὲ δύο πρωινὲς ζῶνες γιὰ σχολεῖα δευτεροβάθμιας (09.00 –11.00) καὶ πρωτοβάθμιας (11.00–13.00) ἐκπαίδευσης, ἀντίστοιχα.
Τὸ Σάββατο 12 Ἀπριλίου, καὶ πάλι τὸ πρωὶ στὴν αἴθουσα Συνεδριάσεων τοῦ Νομαρχιακοῦ συμβουλίου, οἱ σκηνοθέτες τοῦ προγράμματος «Μίνιντοκ» παρουσίασαν μὲ τὶς ὁμάδες τους τὴν ἐξέλιξη τῆς πορείας ἀπὸ τὴν ἀρχή, μέχρι τὸ τέλος τῆς δημιουργίας ἑνὸς μίνι ντοκιμαντὲρ (10:30-12:00), καὶ τὸ βράδι, στὶς 8:00 ἡ ὥρα στὸ δημοτικὸ θέατρο Πολυγύρου, ἔγιναν οἱ ἀπονομὲς τῶν ἀναμνηστικῶν βραβείων, ἀφοῦ προηγήθηκε ἡ προβολὴ τῶν μικρῶν ταινιῶν.
Τὴν Κυριακὴ 13 Ἀπριλίου, καὶ πάλι στὴν αἴθουσα συνεδριάσεων τοῦ Νομαρχιακοῦ Συμβουλίου Χαλκιδικῆς,ἔγινε ἡ κατασκευὴ κινηματογραφικῆς ἀφίσας γιὰ μαθητὲς δημοτικοῦ σχολείου μὲ χειροτεχνίες καὶ ἄλλες τεχνικὲς (10:30-12:00). Ἐνῷ τὸ βράδι, στὸ δημοτικὸ θέατρο ἡ ὥρα 8:00, ἔγινε ἡ ἐπαναληπτικὴ προβολὴ γιὰ τὸ κινηματογραφόφιλο κοινό της πόλεως, τῶν ντοκιμαντὲρ τῆς Ἐκπαιδευτικῆς Ζώνης «καὶ τῶν μαθητικῶν «Μίνιντοκ τοῦ Φεστιβάλ. Στὸ Φεστιβὰλ συμμετεῖχαν γιὰ τὴν ἱστορία τὰ σχολεῖα καὶ τὰ εἰδικὰ σχολεῖα, σύλλογοι: Γενικὸ Λύκειο Ἀρναίας. Γυμνάσιο Μεγάλης Παναγίας. Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Πολυγύρου. Γυμνάσιο Σημάντρων. Πολιτιστικὸς Σύλλογος Πευκοχωρίου. Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ν. Ποτίδαιας. Γ.Ε.Λ Μουδανιῶν. Τ.Ε.Ε. Κασσάνδρας. Σύλλογος Γυναικὼν Συκιᾶς. Γυμνάσιο Γαλάτιστας. Ἀριστοτέλειο Πνευματικὸ Κέντρο Δήμου Ἀρναίας. Μ.Κ.Ο.Ν. Καλλικρατείας. Γυμνάσιο Ν. Τριγλίας. Ε.Π.Α.Λ. Πολυγύρου. Γυμνάσιο Ν. Φώκαιας. Ρομαντικὴ ἱστορία ἀγάπης τὰ «5 Λεπτὰ» τοῦ Λυκείου Ἀρναίας, βαθειὰ κουλτουριάρι- κη οἱ «Φωτεινοὶ ραγισμένοι Οὐρανοὶ» τοῦ Γυμνασίου Ν. Φώκαιας, καὶ ἄκρως προβο- κατόρικη, ἕως ἐμετικὰ προπαγανδιστικὴ (τῶν θέσεων τοῦ δήμου Τριγλίας), τὸ «Σπήλαιο Πετραλώνων» τοῦ Γυμνασίου Τριγλίας. Ἀλγεινότατη ἐντύπωση μᾶς προκάλεσε ἡ ἀνήθικη συμπεριφορὰ κάποιων, νὰ χρησιμοποιήσουν αὐτὲς τὶς ἀθῷες ψυχοῦλες, προκειμένου νὰ περάσουν, τὰ δόλια καὶ ἐλεεινὰ πολιτικάντικα μηνύματά τους. Τὸ «ἰδιώτης», ἐπαγγελματία-δήμαρχε τοῦ «Καποδίστρια» Τρίγλιας, παραφορέθηκε, κι ὁ κοτζαμπάσης ποὺ τὸ ἐφεῦρε, γλύφει τὶς πληγές του στὴν ἀφάνεια καὶ στὴ λήθη. Σὲ σχέση μὲ τὸν καθηγητὴ Πουλιανὸ ποὺ δρέπει δάφνες, καὶ θὰ δρέψει πολὺ περισσότερες μετὰ θάνατον! Ἐσένα δὲν θὰ σὲ ξέρει οὔτε ὁ γείτονάς σου, ὅταν πάψεις νὰ εἶσαι δήμαρχος. Ἂν δὲν ἦταν ἕνας σιδερένιος Πρωθυπουργός. Νὰ “ἀπαγάγει” ἕναν ἐπιστήμωνα κομμουνιστὴ τοῦ παραπετάσματος ἀπὸ τὸ πανεπιστήμιο τῆς Μόσχας τὴν περίοδο τοῦ ψυχροῦ πολέμου. Κι ἂν αὐτὸς ὁ ἐπιστήμων-καθηγητής κομμουνιστὴς, δὲν ἔτρωγε τὰ ὑπόλοιπα χρόνια της ζωῆς του μέσα σὲ μία «τρῦπα», τόσο ἐσύ, ἄλλο τόσο τὸ Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ, κι ἀκόμα περισσότερο ἐμεῖς, θὰ εἴχαμε σήμερα νὰ καμαρώνουμε, ὄχι Σπήλαιο Πετραλώνων καὶ ἀρχάνθρωπο, ἀλλὰ τά «ὀρφανά του Καράμπελα, καὶ τὰ... πουλιὰ τῆς Χάιδως»! Ἐπὶ πλέον, κι ἐσὺ καὶ οἱ Πετραλωνίτες, βάλτε τὸ καλὰ στὸ ἀδειοκαύκαλό σας, τὸ Σπήλαιο δὲν σᾶς ἀνήκει νὰ συμπεριφέρεστε ὡς ἰδιοκτῆτες, ἐν ὄψει μάλιστα καὶ τῆς διαλύσεώς σας στὸν «Καποδίστρια Β΄» ποὺ ἔρχεται, ἀνήκει στὴ Χαλκιδική, ἀλλὰ καὶ κατ’ ἐπέκταση, σὲ ὅλο τὸν πολιτισμένο, πλὴν ἐσᾶς τοὺς ἀπολίτιστους, κόσμο. Εὐχόμαστε τὸ «Μίνιντοκ» νὰ ἔχει καὶ συνέχεια -ποὺ θὰ ἔχει, μόνον καρναβάλια προύχοντες θὰ μποροῦσαν νὰ τὸ σαμποτάρουν καὶ νὰ μὴν τὸ στηρίξουν- οἱ μαθητὲς ἀπέδειξαν ὅτι μποροῦν νὰ δημιουργήσουν, καὶ οἱ καθηγητές, ἂν δὲν κάνουν ἀπεργία, ἢ δὲν γράφουν ἐκεῖνα τὰ φτυσμένα βιβλία τῆς Ἱστορίας τῆς «Λὲ-χχχ-τόρισσας», μποροῦν ὡς πραγματικοὶ δάσκαλοι, νὰ τοὺς συνδράμουν. Ἐμᾶς πάντως, ὅταν τύχαινε νὰ δοῦμε κανένα ἐργάκι στὰ κλεφτὰ καὶ μᾶς συνελάμβαναν, μᾶς ἔδιωχναν ἀπὸ τὰ σχολεῖα… Κάποια πρόοδος, δὲν μποροῦμε νὰ μὴν τὸ σημειώσουμε, πραγματοποιήθηκε… Βάζοντας τὸ μαγικὸ χεράκι του, καὶ τὸ καταπληκτικὸ, ἕως πολὺ μεγάλο, «Φεστιβὰλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης». <Χ>