






Τί κρίμα, ἀλήθεια!.. Ὁλόκληροι Ἀκαδημαϊκοί, Πανεπιστημιακοί, καθηγητάδες καὶ ντοκτοράδες ποῦ θὰ τοὺς ἔλεγε καὶ ὁ Καραγκιόζης μὲ τὸ γνωστό του ὕφος, ἀνίκανοι καὶ βραδύγλωσσοι τὸ λιγότερο, σαρδαμιτζίδες, νὰ μὴ μποροῦν νὰ ἀρθρώσουν οὔτε μία σωστὴ λέξη, ἀπὸ μικροφώνου, ἄσχετοι μὲ τὸν Ἑλληνικὸ Λόγο, νὰ μὴν μποροῦν νὰ φτιάξουν δυὸ ἐπιθετικοὺς προσδιορισμούς, ποῦ θὰ τοὺς ἔφτιαχναν ἀκόμα καὶ τὰ νήπια του Δημοτικοῦ Σχολείου! Ὅλοι, κατηγορίας «Ἀνελλήνιστου», δυό κολλυβογράμματα, καὶ μετὰ ἀποροῦμε ἅπαντες, ἐδῶ στὸ νέο, νέο-Γιουνανιστᾶν, πῶς φθάσαμε σ’ αὐτὸ τὸ σημεῖο ἡ Ἑλλὰς; Τῆς ξευτίλας, τῆς καρπαζιᾶς, τῆς ἀνυποληψίας, καὶ τῆς χρεοκοπίας!
Ἂς εἶναι καλὰ ἐκείνη ἡ καλὴ καθηγήτρια τῆς Φιλοσοφικῆς κ. Σφενδόνη - Μέντζου, ἡ ὁποία ἐκφώνησε τὸν πανηγυρικό τῆς βραδιᾶς γιὰ τὸν μεγάλο Φιλόσοφο, καὶ ἡ ὁποία μᾶς δρόσισε λιγάκι ὁ λόγος της, κόντρα στὶς πύρινες κοτσάνες, τὰ πύρινα λόγια τοῦ κώλου, τὰ αὐλοκολατίστικα καὶ τά πολιτικάντικα, ποῦ ἐκστόμισε ἡ καταβόθρα-πορνογραφία τῶν ἄλλων ὁμιλησάντων!
Μὴν ξεχνᾶτε ὅτι «Πορνογραφία» γιὰ τὸν Μάνο Χατζηδάκη (καὶ μεγάλο ἔργο του, ὁ ὁποῖος ἔδωσε ἄλλη διάσταση, τὴ δική του, στὴν ἑρμηνεία τῆς λέξεως), δὲν εἶναι αὐτὸ ποῦ ὅλοι ἁπλὰ ἐννοοῦμε καὶ ξέρουμε, ὁ ἀνθρώπινος Λόγος, δηλαδὴ, ἀλλὰ ὁ κάλπικος, ὁ πλαστός, ὁ αὐλοκολακίστικος, ὁ φτηνός, ὁ φτηνιάρικος πολιτικὸς (ἐμεῖς λέμε τώρα, καὶ πανεπιστημιακός), προσβλητικὸς προς τὸ κοινὸ καὶ στὶς συναθροίσεις τῶν Ἀνθρώπων, Λόγος.



Ἀπολαῦστε τώρα ἕνα φωτογραφικὸ πανόραμα τοῦ ἀγάλματος, πηγαίνετε μὲ τὴν πρώτη εὐκαιρία και νὰ τὸ δεῖτε, ν’ ἀνάψτε τὸ κεράκι σας, μὴν τὸ ἀνάβετε μόνον στὰ ξόανα τῆς Ἐβραιοχριστιανικῆς μασονίας ποῦ σᾶς καπέλωσε ὁ μαῦρος Μεσαίωνας τῆς Θρησκείας σας, «Τὸ Φῶς, ἡ Ἀλήθεια καὶ ἡ Ζωή», τὸ μέλλον τοῦ σύμπαντος κόσμου, νὰ χρησιμοποιήσω λόγια δικά της, βρίσκεται μόνον στὴν Ἐπιστήμη καὶ στοὺς ἀνθρώπους ποῦ τὴν ὑπηρέτησαν ἢ τὴν ὑπηρετοῦν, καί πουθενὰ ἀλλοῦ!
Τέλος, παραμένει ἀναπάντητο τὸ μεγάλο ἐρώτημα ἀκόμα μιά φορά, γιατί τὸ Πανεπιστήμιο (ΑΠΘ), ἐπὶ σειρὰ πολλῶν δεκαετιῶν ἀπὸ ἱδρύσεώς του, περίμενε ἐπαίτης τὸν «Παγχαλκιδικὸ» σύλλογο νὰ κάνει τὸ ἄγαλμα -τὸ ἄγαλμα εἶναι ἐξ’ ὁλοκλήρου δωρεὰ τοῦ «Παγχαλκιδικοῦ» στὸ Πανεπιστήμιο- καὶ δὲν τὸ ἔκανε αὐτό, σὲ ποιόν; Στὸν μεγάλο ὀνοματοδότη του!
Τὸ ἄγαλμα εἶναι ἔργο τοῦ πανάξιου γλύπτη Γ. Τσάρα, εἶναι χάλκινο, καὶ οἱ διαστάσεις του θὰ μποροῦσαν νὰ εἶναι, καὶ λίγο μεγαλύτερες.
Ἡ διαμόρφωση τοῦ χώρου καὶ ἡ ἐπιλογή, εἶναι δαπάναις τοῦ Πανεπιστημίου (ΑΠΘ).