"Λάθε βιώσας, εἰ δή μή δύναιο, λάθε ἀποβιώσας".- Απολλώνιος ο Τυανεύς

ΤΑΙΝΙΕΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΔΩ www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΧΑΟΣ ΔΙΕΘΝΕΣ: Διεθνής Εφημερίδα Ελληνικών Εθνικών - Πατριωτικών Συμφερόντων - ΕΔΡΑ: Όαση Σεμπίκα - Βόρεια Σαχάρα, Νότια Τυνησία – ΤΥΝΗΣΙΑ

Επίσημη Ταυτότητα: Διαδικτυακή Διεθνής Εφημερίδα, Ελληνικών Πατριωτικών Συμφερόντων. (Ανεπίσημη: Εφημερίδα για όλα τα Σκυλιά, τα Αδέσποτα και τα Ορφανά, της Μέρας και της Νύχτας)

Η Εφημερίδα του Πολιτισμού – Της Ιστορικής – Της Καλλιτεχνικής – Της Επίκαιρης – Και της Ποικίλης, Ύλης.

"Θεός μας η Ελλάς, και Θρησκεία μας ο Ελληνικός Πολιτισμός - Ελλάς, Εσαεί". - "Χάος ήσουν και Χάος θα γίνεις" (Αργ. Δαγκ.)

ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ [ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΜΑΣΟΝΩΝ]

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται.- Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτελη, κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ

"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης. Ακόμα, πετάτε απο τα δελτία σας τις "γκρίζες διαφημίσεις", ούτε αυτές δημοσιεύονται. Όποια δελτία δεν πληρούν αυτούς τους κανόνες, πετιούνται στα σκουπίδια.

Σάββατο, 1 Νοεμβρίου 2014

ΕΝΑΡΞΗ 55ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΣΚΕΤΗ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ

Δεν ήταν έναρξη αυτή!..

Λυπούμαστε πάρα πολύ που θα το πούμε, αλλά δεν ήταν έναρξη αυτή, του 55ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης! Παντελής απουσία προσωπικοτήτων, κενή αίθουσα, φτωχολογιά... για σένα κάθε μου τραγούδι, και χαμηλά φώτα, μέσα κι έξω συνέθεταν την εικόνα σε σχέση με άλλες χρονιές, το φτωχό (700.000 ευρώ προϋπολογισμός) πλην μίζερο 55ο Φεστιβάλ, και η Θεσσαλονίκη φαίνεται να το σνομπάρει η ίδια, την στιγμή που το πετροβολούν οι πάντες από “κάτω”, αλλά και... από πάνω! Ακόμα και ο καιρός, χιονιάς, ήταν εναντίον του, σε σχέση με άλλα χρόνια.


Που ήταν ο πολύς κ. Ορφανός; Ανώτατος εκπρόσωπος της Πολιτείας στην περιοχή, ο οποίος μας έχει τρελάνει στις ανακοινώσεις και θέσεις, απόψεις του... Ο κύριος Ορφανός είπε αυτό, ο κύριος Ορφανός είπε εκείνο, σαν άλλος Βούδας, κάθε φορά που ξύνεται μία γάτα στη Θεσσαλονίκη ή την Μακεδονία... Η παρουσία του δεν είχε να κάνει με χρήματα!


Αλλά και οι σκηνοθέτες παραγωγοί ηθοποιοί -γιορτάζει τα 100 χρόνια το Ελληνικό σινεμά φέτος από την πρώτη του ταινία, την γιορτή ενσωμάτωσε πολύ σωστά το Φεστιβάλ στο πρόγραμμά του- έναν Κολλάτο είδαμε, και πιθανώς δυο-τρεις άλλους που δεν γνωρίσαμε ή δεν προσέξαμε, είχε παρόντες η πρεμιέρα, ο γελοίος Πρόεδρος (Σμαραγδής) που πριν προλάβει να αναλάβει τα καθήκοντά του παραιτήθηκε (ου να χαθεί, να χαθεί) κραυγαλέα απών!.. Ντροπή!.. Μας άρεσε που έγραψαν φαρδιά-πλατιά στο βιβλίο και την αφεντονοματάρα του!.. Καλά έκανε και ξεκουμπίστηκε, πιθανώς, κάπου να μυξοκλαίει, γιατί δεν προβλήθηκε κάποια από τις ταινίες του, ή δεν ενσωματώθηκε στο πρόγραμμα; Τέλος πάντων. Ας πάει στο καλό, τέτοιους ανθρώπους, και προπαντός τέτοιους χαρακτήρες ανθρώπων, παλιοχαρακτήρες, δεν έχει ανάγκη το Φεστιβάλ.

Αλλά και η απουσία του Ούγγρου σκηνοθέτου Κορνέλ Μουνδρούτσο (αυτή μπορεί να είχε σχέση με χρήματα) η ταινία του οποίου “Λευκός Θεός” (καταπληκτική), άνοιξε το πρόγραμμα στο Ολύμπιον, ήταν αισθητή και σχολιάστηκε ιδιαιτέρως στους δημοσιογραφικούς κύκλους.

Που είταν το παιδάριο ο Τζιτζικώστας, που το “παίζει” και Περιφεριάρχης Κεντρικής Μακεδονίας; Πετάλωνε... τζιτζίκια και δεν άδειαζε; Αυτόν βγάλατε να σας φτιάξει την πόλη σας Θεσσαλονικείς; Ή την Μακεδονία οι Μακεδόνες; Να τον χαίρεστε... Και καλά κρασιά!


Να ξεκινήσουμε λίγο πριν όμως, από την Συνέντευξη Τύπου του φετεινού Φεστιβάλ πριν μια εβδομάδα, στην οποία κάθε χρόνο, κάποιοι καλοί συνάδελφοι εστιάζουν στους προϋπολογισμούς του επίμονα με τις ερωτήσεις τους, λες και αυτό είναι που έχει να κάνει αποκλειστικά, με την επιτυχία ή αποτυχία του.

Από τα 7,0 εκατομ. ευρώ των προηγουμένων ετών, απίστευτη σπατάλη και φάγωμα χρημάτων ημετέρων και όχι μόνον, οι φετινές 700.000 μπορεί να θεωρηθεί ρεκόρ, όχι μόνον φτώχειας, αλλά και μιζέριας! Όμως. Θα πρέπει να καταλάβουν οι πάντες, ότι το Φεστιβάλ είναι γιορτή, οι γιορτές κοστίζουν, και πάνω απ' όλα, έχει κάποιο πλαφόν οικονομικό, κάτω του οποίου δεν μπορεί να διολισθήσει. Να κατεβεί! Για τον απλούστατο λόγο, δεν κάνεις ένα Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με 500.000 ευρώ ή 200.000 χιλιάδες, ούτε με 700.000 όπως το φετεινό, με τέτοια ποσά, προβολές συνοικιακού σινεμά επιτυγχάνεις μόνον, τίποτα περισσότερο!


Έτσι λοιπόν, ο βλαχοδήμαρχος που μας “τιμά” κάθε χρόνο με την παρουσία του και “κυρήττει” την έναρξη του Φεστιβάλ, καλά θα κάνει να βάλει καλά στο ξεροκαύκαλό του ότι το Φεστιβάλ είναι δική του γιορτή, είναι δικό του τροπάριο, και πρέπει να το πληρώσει. Τα λεφτά που διαθέτει σήμερα είναι τρίχες, και αν δεν έχει, αντί να μυξοκλαίει κι αυτός, να κάνει μαύρη αντιπολίτευση -και στον εαυτό του- ή να το παίζει ντισκ τζόκεϊ και οργισμένο νειάτο ογδόντα χρονών στο πάρτι της Αποθήκης Γ, να τσακιστεί να πάει να τα βρει. Πάρα πολλά εξ' άλλου της αρμοδιότητός του, δεν είναι με λεφτά! Έπρεπε να περάσουν χρόνια, για παράδειγμα, να δούμε φέτος, επιτέλους, την Πλατεία Αριστοτέλους και τους γύρω χώρους, το λιμάνι, πεντακάθαρους, συνήθως κάθε χρόνο οι οδοκαθαριστές του και το ραχατλήδικο κηφηναριώ προσωπικό του, το φεστιβάλ περιμένουν για να κάνουν τις απεργίες τους, οποιαδήποτε άλλη σαχλή συνδικαλιστική διαμαρτυρία!


Από την άλλη, οι άλλοι φορείς της Πόλεως οι οποίοι μετέχουν ή απέχουν στην επιτυχία ή αποτυχία του Φεστιβάλ, πρέπει κι αυτοί να καταλάβουν ότι το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι η μεγαλύτερη γιορτή της Πόλεώς τους, δεν μπορούν να παραμένουν αδρανείς ή απλοί θεατές, πρέπει να το συνδράμουν υποχρεωτικά, που σημαίνει να βάλουν το χέρι στην τσέπη τους βαθειά
Το Φεστιβάλ μπορεί να γίνει αξιοπρεπέστατα -κι όχι αυτή η μύξα και το κλάμα κάθε χρόνο, που θα βρούμε τα λεφτά- με τη δική τους συνδρομή, και μόνον.

Εξ' άλλου είναι γνωστό και πάγιο πλέον, το σνομπάρισμα και το μίσος που τρέφει η “Αθήνα και οι Επίσημοι Λεχρίτες της” για το Φεστιβάλ, από αυτά τα καθάρματα όλων των αποχρώσεων, δεν έχουμε να περιμένουμε, απολύτως, τίποτα.

Αν δούμε στον πενιχρότατο κατάλογο των χορηγιών, παρουσία έχουν μόνον ο Δήμος (Θεσσαλονίκης), ο Ο.Λ.Θ., η Υ.Π.Α., και η Βουλή (κανάλι της) -τους άλλους που θα μπορούσαν να είναι της Θεσσαλονίκης, βρείτε τους εσείς, μην τους γράψουμε εμείς και γινόμαστε κακοί- ενώ στους χορηγούς επικοινωνίας μετέχει μόνον η εφημερίδα “Καθημερινή” από τις πρωτοκλασάτες των Αθηνών, τα τηλεοπτικά κανάλια το “Ευρωνιούς” και άλλα ισάξια Ευρωπαϊκά, μικρά Ελληνικά, πρωτοκλασάτα της Αθήνας εκτός της “Νέριτ” που είναι και ο επίσημος χορηγός, ΜΗΔΕΝ!


50 ταινίες του Ελληνικού σινεμά θα προβάλει φέτος το Φεστιβάλ, γιορτάζοντας και τα 100ντάχρονά του. Και από αυτούς τους παράγοντες, παραγωγούς σκηνοθέτες ηθοποιούς των ταινιών αυτών, το επαναλαμβάνουμε, δεν είδαμε ούτε έναν! Ή μάλλον, έναν. Τον Δημήτρη Κολλάτο.

Που είναι ο μεγαλοσκηνοθέτης που θέλει να προβάλλεται και αθυρόστομος Θεσσαλονικιός Νίκος Κούνδουρος; Δεν του πλήρωσε τα εισητήρια να έρθει, ή δεν του έκανε χορηγία το ξενοδοχείο, η οργάνωση του Φεστιβάλ και το σνόμπαρε τόσο άγρια; Δικές του ταινίες θα παιχτούν στο αφιέρωμα για τα 100ντάχρονα!

Όλοι αυτοί οι γελοίοι, που το παίζουν και μεγάλες προσωπικότητες της τέχνης, τρομάρα τους, (ο πραγματικός καλλιτέχνης διακρίνεται από την μετριοφροσύνη και την ταπεινοφροσύνη του), πρέπει να ξέρουν ότι οι παρουσίες τους και μόνον σ' αυτή την κινηματογραφική γιορτή, ανεβάζει το επίπεδό της πάρα πολλές μονάδες, θέλουμε δεν το θέλουμε, θέλουν δεν το θέλουν! Η παρουσία τους είναι επιβεβλημένη. Αλλού τους στρώνουν και κόκκινα χαλιά να περπατήσουν! Ε, εμείς δεν έχουμε κόκκινα χαλιά, ούτε είμαστε των κοκκίνων χαλιών. Να, φέτος ο Δήμος, καθάρισε την πλατεία Αριστοτέλους! Τι καλύτερος χώρος από αυτόν, να κάνουν τη βόλτα τους, τον περίπατό τους; Να φαν και κάνα κουλούρι, από τα γευστικότατα γαστριμαργικά της “Νύμφης του Θερμαϊκού”.

Ο μίζερος διάκοσμος του “Ολυμπίου” και πέριξ είναι ανύπαρκτος, αν δεν υπήρχε και το περίπτερο της εκδόσεως των εισητηρίων μπροστά του, δεν θα καταλάβαινε κανείς των διερχομένων ότι γίνεται το Φεστιβάλ.


Κάτι άλλο που απογοήτευεσε φέτος στην Έναρξη, ήταν το πάρτι μετά την προβολή στην Αποθήκη Γ. Ισχνή προσέλευση, ανύπαρκτος μπουφές -τα κρασιά ξεροσφύρι, δεν ταιριάζουν στην ιδιοσυγκρασία του Έλληνα πότη- αν δεν ήθελαν να αγοράσουν κάποια μικροεδέσματα, ας πήγαιναν στην γωνία της Τσιμισκή στον “Τερκενλή” λίγο πιο πάνω, να τους κάνει προσφορά δέκα ταψιά κρακεράκια ή κουλουράκια, κάθε χρόνο η εν λόγω βιοτεχνία βγάζει πάρα πολλά λεφτά στο 10ήμερο του Φεστιβάλ, ο τζίρος του μαγαζιού διπλασιάζεται, για να μην πούμε πενταπλασιάζεται... Αλήθεια; Η εν λόγω εταιρεία (Τερκενλής ΑΕ), γιατί δεν μπήκε ποτέ χορηγός στο Φεστιβάλ;

Αν δεν είχαμε κι εκείνη την ευχάριστη, όσο και ωραία παρουσία των “Κοριτσιών της Φίσερ”, το πάρτι του Φεστιβάλ στην αποθήκη Γ, θα θύμιζε φοιτητικό πάρτι της δεκαετίας του '70!


Τελειώνοντας, θα πούμε ακόμα μια φορά ότι η γκρίνια και η μουρμούρα, η μύξα κάθε χρόνο -τα τελευταία τουλάχιστον- που θα βρούμε τα χρήματα να κάνουμε το Φεστιβάλ, πρέπει να σταματήσει, τα χρήματα και ο προύπολογισμός του πρέπει να είναι εξασφαλισμένος στην λήξη του για την επόμενη χρονιά, κι αυτά, το επαναλαμβάνουμε, πρέπει να είναι τόσα, όσα χρειάζονται για ένα τέτοιο Φεστιβάλ Κινηματογράφου, της κλάσεως της Θεσσαλονίκης!

Φεστιβάλ κινηματογράφου στην Ελλάδα γίνονται πολλά. Της Θεσσαλονίκης όμως, είναι το ΕΝΑ!


Την αποζημίωση σε όλες τις φετεινές απογοητεύσεις που νοιώσαμε, μας την έδωσε με το παραπάνω η ποιότητα της ταινίας ενάρξεως “Λευκός θεός” του Ούγγρου σκηνοθέτου Κορνέλ Μουνδρούτσο.


Και κάτι τελευταίο, πολύ αρλουμποφράγκικη αγγλικούρα κυριαρχεί στα έντυπα και στα κείμενα του Φεστιβάλ, τα βιβλία, αυτό λέγεται και κατακρεούργηση της Ελληνικής γλώσσης, αν όχι άγριος βιασμός, πρέπει να σταματήσει, από κανέναν γραμματικό και συντακτικό κανόνα δεν δικαιούται ΚΑΝΕΙΣ, να κάνει αυτον τον βιασμό, με την Ελληνική γλώσσα βιαβάζονται τα πάντα! Με τα αρλουμποφράγκικα αυτά, ΟΥΔΕΙΣ των Ελλήνων, τουλάχιστον, μπορεί να βγάλει άκρη. Επομένως, γιατί; 
Είναι αηδιαστικό, φέτος οι Ελληνικές ταινίες του φεστιβάλ, ΟΛΕΣ είναι ξενότιτλες, οι ανόητοι δημιουργοί τους δεν μπαίνουν στον κόπο καν, ούτε να μας μεταφράσουν αυτούς τους τίτλους, αρκετοί δε από αυτούς (τους τίτλους ταινιών), είναι γραμμένοι και στα ψυχανώμαλα γκρίκλις! Κάτι που δεν έπρεπε να δεχθεί με τίποτα η οργάνωση του Φεστιβάλ, και προσωπικά ο ίδιος ο κ. Δημήτρης Εϊπίδης, ο οποίος είναι ένας από τους πιο πετυχημένους, που γνώρισε στην ιστορία του αυτός ο θεσμός.


Α. Γ. Δ.