ΕΡΤ, 2ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


"Λάθε βιώσας, εἰ δή μή δύναιο, λάθε ἀποβιώσας".- Απολλώνιος ο Τυανεύς

ΤΑΙΝΙΕΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΔΩ www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΧΑΟΣ ΔΙΕΘΝΕΣ: Διεθνής Εφημερίδα Ελληνικών Εθνικών - Πατριωτικών Συμφερόντων - ΕΔΡΑ: Όαση Σεμπίκα - Βόρεια Σαχάρα, Νότια Τυνησία – ΤΥΝΗΣΙΑ

Επίσημη Ταυτότητα: Διαδικτυακή Διεθνής Εφημερίδα, Ελληνικών Πατριωτικών Συμφερόντων. (Ανεπίσημη: Εφημερίδα για όλα τα Σκυλιά, τα Αδέσποτα και τα Ορφανά, της Μέρας και της Νύχτας)

Η Εφημερίδα του Πολιτισμού - Της Ιστορικής - Της Καλλιτεχνικής - Της Επίκαιρης - Και της Ποικίλης, Ύλης.

"Θεός μας η Ελλάς, και Θρησκεία μας ο Ελληνικός Πολιτισμός - Ελλάς, Εσαεί". - "Χάος ήσουν και Χάος θα γίνεις" (Αργ. Δαγκ.)

ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ [ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΜΑΣΟΝΩΝ]

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται.- Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτελη, κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ

"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης. Ακόμα, πετάτε απο τα δελτία σας τις "γκρίζες διαφημίσεις", ούτε αυτές δημοσιεύονται. Όποια δελτία δεν πληρούν αυτούς τους κανόνες, πετιούνται στα σκουπίδια.

ΟΙ ΠΛΕΊΣΤΟΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΏΝ ΤΗΣ ΕΛΛΆΔΟΣ ΑΠΌ “’74” ΚΑΙ ΜΕΤΆ ΕΊΝΑΙ ΛΙΠΟΤΆΚΤΕΣ, ΑΝΥΠΌΤΑΚΤΟΙ ΚΑΙ ΡΙΨΆΣΠΙΔΕΣ!

Τρίτη 28 Ιουλίου 2020

Η “ΣΥΛΛΟΓΉ ΚΩΣΤΆΚΗ”, Η ΤΈΧΝΗ ΓΕΝΙΚΏΣ, ΑΡΧΊΖΕΙ ΝΑ ΜΠΑΊΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΊΑ;

Ηλέκτρα Παλλάς
Καλός οιωνός, μακάρι να γίνει κάτι τέτοιο, τα ξενοδοχεία δεν είναι μόνο γαμήσι, ύπνος, πρωινό, είναι και κάτι πιο πέρα για πολλούς που επέλεξαν να ζήσουν την περισσότερη ζωή τους σ’ αυτά, κυρίως καλλιτέχνες, ηθοποιούς παραγωγούς, κινηματογραφιστές εν γένει, οι οποίοι λόγω εργασίας μετακινούνται συνεχώς, και δεν στεριώνουν ποτέ την ζεστασιά ενός σπιτιού (σπίτι μου, σπιτάκι μου), παρότι πάρα πολλοί από αυτούς διαθέτουν μέγαρα και επαύλεις ιδιόκτητες πολλές, που στα γεράματά τους βγαίνουν στο σφυρί και πωλούνται για... πενταροδεκάρες.
Πρόσφατα, η βίλα που διέθετε ο Σιών Κόνερι στη Νίκαια, καν στις Κάννες(;), στη Γαλλία, βγήκε στο σφυρί για ένα χρηματικό ποσόν πολύ υποδεέστερο της αξίας της.
Ηλέκτρα Παλλάς
Ηλέκτρα Παλλάς
Ηλέκτρα Παλλάς
Ηλέκτρα Παλλάς
Ηλέκτρα Παλλάς
Ηλέκτρα Παλλάς

Την αφορμή για το άρθρο, μου την έδωσε σήμερα δημοσίευμα στο διαδίκτυο…

[Σ.Σ.: Εγώ ενημερώνομαι και διαμορφώνω γνώμη μόνον από τις ιστοσελίδες και πλατφόρμες του διαδικτύου πλέον, τις οποίες έχω στην οθόνη μου, ΟΛΕΣ, με ένα απλό “κλικ” -τηλεοράσεις και εφημερίδες για μένα είναι πολύ μακρινό παρελθόν, ούτε έχω τηλεόραση, ούτε αγοράζω κάποια εφημερίδα]…


Πως ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης το οποίο τελούσε εις μακρόν χρονικόν διιάστημα σε ανακαίνιση-ανακατασκευή εσωτερικά, συγκεκριμένα το “Ηλέκτρα Παλλάς” στην Πλατεία Αριστοτέλους, αντικριστά με το “Ολύμπιον” (το οποίο γνωρίζω από πολύ κοντά με τα ρεπορτάζ μου για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε έντυπα του παρελθόντος, μια και πολλές εκδηλώσεις του Φεστιβάλ, λάμβαναν χώρα και εκεί), στις εργασίες της ανακαινίσεώς του και με την συνεργασία του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, κάποιοι ζωγραφικοί πίνακες της “Συλλογής Κωστάκη” τυπώθηκαν σε υφάσματα αριστοτεχνικά, και διακόσμησαν το Φουαγιέ και τους διαδρόμους των ορόφων, ή και κάποιων δωματίων.

Ένας Ματίς στο 
"Ασδρούβας Θάλασσα"
Την “Συλλογή Κωστάκη” την ήξερα από πολύ παλιά, αρχές της δεκαετίας του 1970 και μετά, όταν σε κάποιο περιοδικό, δεν θυμάμαι ακριβώς ποιο; μπορεί να ήταν και τα “Επίκαιρα” που τότε δεν έχανα τεύχος, ενδιαφέρθηκε γι’ αυτόν τον Έλληνα συλλέκτη στη Σοβιετική Ένωση του κουμμουνισμού και τον παρουσίασε στο Ελληνικό φιλότεχνο κοινό, ο οποίος υπάλληλος όντας σε κάποια δημόσια υπηρεσία των Σοβιέτ για χρόνια, από υπέρμετρη αγάπη για την τέχνη, εξελίχθηκε παράλληλα και σε έναν πρώτης τάξεως πραγματικό συλλέκτη (καμιά σχέση με τον κατσαπλιά-κατσικοκλέφτη Ελγίνο και τα γλυπτά του Παρθενώνα), ο οποίος κάποια στιγμή βρέθηκε με μια συλλογή αριστουργημάτων τεράστια στα χέρια του, χωρίς καν ό ίδιος πως; να το καταλάβει και να το συνειδητοποιήσει!
Στα επόμενα χρόνια η “Συλλογή Κωστάκη” στον κύκλο των εικαστικών έγινε παγκοσμίως γνωστή με δέος, και όταν ο Γ. Κωστάκης αποφάσισε να εγκαταλείψει την Ρωσία και να εγκατασταθεί μόνιμα στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη), οι Ρώσοι οι οποίοι του “δήμευσαν” σχεδόν, την Συλλογή του, σαν περιουσιακό στοιχείο του Κράτους, του επέτρεψαν όμως να πάρει ένα μεγάλο μέρος αυτής μαζί του, την οποία το Ελληνικό δημόσιο απέκτησε το 2000 από την οικογένεια του συλλέκτη έναντι αμοιβής, για το τότε “Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης” στη Θεσσαλονίκη, και τώρα “MOMΟΥΣ-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη”.

"Ασδρούβας Θάλασσα"
"Ασδρούβας Θάλασσα"
"Ασδρούβας Θάλασσα"
"Ασδρούβας Θάλασσα"
"Ασδρούβας Θάλασσα"
"Ασδρούβας Θάλασσα"
"Ασδρούβας Θάλασσα"
"Ασδρούβας Θάλασσα"

Το κομμάτι της “Συλλογής Κωστάκη” σήμερα, αποτελεί την πληρέστερη συλλογή έργων ρωσικής πρωτοπορίας, η οποία βρίσκεται σε μουσείο εκτός των συνόρων της Ρωσίας.
Να πούμε ακόμα ότι η “Συλλογή Κωστάκη” αποτελείται από έργα σοβιετικής κυρίως, ρωσικής τέχνης, των δεκαετιών 1900-1940.
Μερικά από τα ονόματα των καλλιτεχνών της συλλογής: Καζιμίρ Μαλέβιτς, Βλαντίμιρ Τάτλιν, Αλεξάντρ Ρότσενκο, Γκούσταβ Κλούτσις, πάνω από 200 έργα της Λιουμπόβ Ποπόβα, επιλεκτικά έργα του Ιβάν Κλιούν, Μιχαήλ Ματιούσιν, αδέλφια Έντερ, Πάβελ Φιλόνοφ, Σολομών Νικρίτιν, και πολλούς άλλους.
Η συλλογή περιλαμβάνει ακόμα σερβίτσια από πορσελάνη, αντικείμενα βιομηχανικού σχεδιασμού, ενώ το “MOMΟΥΣ-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη”, κατέχει και το αρχείο της οικογένειας Κωστάκη, το οποίο είναι ό,τι το καλύτερο για την μελέτη της εξαιρετικής αυτής συλλογής.
Η ενέργεια αυτή του “Ηλέκτρα Παλλάς” μου θύμισε και την αξέχαστη εμπειρία μου στο “Ασδρούβας Θάλασσα”, τεράστιο ξενοδοχείο με την μεγαλύτερη σουίτα στον κόσμο 1.500 τ.μ., στη Χάμαμετ, Πορτ Ελ Καντάουι της Τυνησίας, στο οποίο η ξενάγηση που μας έκανε για πάνω από δυο ώρες, ο ειδικός ξεναγός-υπάλληλος του ξενοδοχείου, μας έδειξε στους τοίχους των διαδρόμων του αυθεντικούς πίνακες Γάλλων ζωγράφων όπως Ματίς, Μπαλτίς κ.α., οι οποίοι μάλιστα ήταν ασφαλισμένοι και με αντικλεπτικά συστήματα τέλεια, που δεν ήταν ορατά δια γυμνού οφθαλμού. Ο ιδιοκτήτης του Ξενοδοχείου Γάλλος, ήταν μανιώδης συλλέκτης.
Όταν αυτό, επιστρέφοντας στην Ελλάδα, τότε, και πολύ κοντά στο ξενοδοχειακό γίγνεσθαι της Χαλκιδικής ως δημοσιογράφος χρόνια, το έκανα πρόταση σε κολλητό μου μεγαλοξενοδόχο να κάνει κάτι παρόμοιο στο ξενοδοχείο του, η απάντηση που πήρα ήταν: Σε μας δεν μετρούν αυτά, αυτό που μετράει, είναι πόσοι (γίδια) μπαίνουν, και πόσοι (πρόβατα) βγαίνουν!

Γι’ αυτό και τα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής, πήγαν ΟΛΑ κατά διαόλου, μηδέ εξαιρουμένου και του "Πόρτο Καρρά", του οποίου κάποια στοιχεία ιδιοκτησιακά προκαλούν ίλιγγο, και το κατατάσσουν στα 5-6 καλύτερα στον κόσμο.  
[]