ΕΡΤ, 2ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


"Λάθε βιώσας, εἰ δή μή δύναιο, λάθε ἀποβιώσας".- Απολλώνιος ο Τυανεύς

ΤΑΙΝΙΕΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΔΩ www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΧΑΟΣ ΔΙΕΘΝΕΣ: Διεθνής Εφημερίδα Ελληνικών Εθνικών - Πατριωτικών Συμφερόντων - ΕΔΡΑ: Όαση Σεμπίκα - Βόρεια Σαχάρα, Νότια Τυνησία – ΤΥΝΗΣΙΑ

Επίσημη Ταυτότητα: Διαδικτυακή Διεθνής Εφημερίδα, Ελληνικών Πατριωτικών Συμφερόντων. (Ανεπίσημη: Εφημερίδα για όλα τα Σκυλιά, τα Αδέσποτα και τα Ορφανά, της Μέρας και της Νύχτας)

Η Εφημερίδα του Πολιτισμού - Της Ιστορικής - Της Καλλιτεχνικής - Της Επίκαιρης - Και της Ποικίλης, Ύλης.

"Θεός μας η Ελλάς, και Θρησκεία μας ο Ελληνικός Πολιτισμός - Ελλάς, Εσαεί". - "Χάος ήσουν και Χάος θα γίνεις" (Αργ. Δαγκ.)

ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ [ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΜΑΣΟΝΩΝ]

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται.- Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτελη, κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ

"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης. Ακόμα, πετάτε απο τα δελτία σας τις "γκρίζες διαφημίσεις", ούτε αυτές δημοσιεύονται. Όποια δελτία δεν πληρούν αυτούς τους κανόνες, πετιούνται στα σκουπίδια.

ΟΙ ΠΛΕΊΣΤΟΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΏΝ ΤΗΣ ΕΛΛΆΔΟΣ ΑΠΌ “’74” ΚΑΙ ΜΕΤΆ ΕΊΝΑΙ ΛΙΠΟΤΆΚΤΕΣ, ΑΝΥΠΌΤΑΚΤΟΙ ΚΑΙ ΡΙΨΆΣΠΙΔΕΣ!

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2009

1 Φεβρουαρίου 2009 - ΟΠΕΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "ΟΙ ΜΠΟΕΜ", ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ "ΚΘΒΕ"

«ΟΙ ΜΠΟΕΜ» - Tου Τζιάκομο Πυτσίνι - ΣΥΝΟΨΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ


Όταν ο Χένρυ Henry Μάργκερ παρουσίαζε με επιτυχία στο Παρίσι το 1849 το θεατρικό του έργο «Σκηνές από τη ζωή των Μποέμ», σίγουρα δεν περίμενε πως το έργο αυτό με τα πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία, θα διεκδικούσε μία θέση στην αιωνιότητα ως το κύριο θέμα μιας όπερας. Της ομώνυμης όπερας του Πουτσίνι, «Οι Μποέμ».

Ο Τζιάκομο Πουτσίνι (1858-1924), είναι ίσως ο γνωστότερος ιταλός συνθέτης όπερας μετά τον Βέρντι, και όχι άδικα. Οι όπερες που έγραψε, η Τουραντότ, η Μαντάμ Μπάτερφλάυ, η Τόσκα, η Μανόν Λεσκώ και βέβαια «οι Μποέμ», αποτελούν η κάθε μία απ’ αυτές, ξεχωριστά και εύοσμα άνθη στο μπουκέτο της μουσικής του δημιουργίας αλλά και προθήκη για το απαιτητικό είδος της οπερατικής γραφής.

Ο Πουτσίνι γράφει τους «Μποέμ», αμέσως μετά το θρίαμβο της «Μανόν Λεσκώ» και την παρουσιάζει την 1η Φεβρουαρίου του 1896 στο θέατρο Ρέτζο του Τορίνο, υπό την διεύθυνση του Αρτούρο Τοσκανίνι. Το νέο έργο κερδίζει αμέσως το φιλόμουσο κοινό.

Στους «Μποέμ» ο ακροατής μεταφέρεται στο περιβάλλον του Παρισιού, κάπου κοντά στα 1830. Εκεί, μία συντροφιά νεαρών καλλιτεχνών, ζει, διασκεδάζει, δημιουργεί, και ερωτεύεται, ζώντας την κάθε στιγμή. Είναι οι ξέγνοιαστοι μποέμ, αστοί καλλιτέχνες, που προβάλλουν μία διαφορετική, ρομαντική και σίγουρα πιο αντισυμβατική αντίληψη για τη καθημερινότητα, αδιαφορώντας σε κάθε περίπτωση για οτιδήποτε άλλο εκτός από τη ζωή, τον έρωτα και την τέχνη τους. Είναι ο Ροντόλφο ο ποιητής, ο Μαρτσέλο ο ζωγράφος, η ασθενική Μιμή, ο Σονάρ ο μουσικός, ο Κολίνε ο φιλόσοφος, και η άστατη Μουζέτα.

Η μουσική της όπερας που διαρθρώνεται σε τέσσερις πράξεις, διακρίνεται για την αριστοτεχνική επιμέλειά της, τη λεπτεπίλεπτη επεξεργασία, τις επινοητικές ενορχηστρώσεις και το λυρισμό των μελωδιών, αναδεικνύοντας στο σύνολό της τη σκηνική δράση, μέσα από μία κινηματογραφική οπτική.


Συντελεστές:

Μουσική Διεύθυνση : Μύρων Μιχαηλίδης - Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης - Σκηνογραφία: Σωτήρης Στέλιος - Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη - Φωτισμοί : Κατερίνα Μαραγκουδάκη - Διδασκαλία χορωδίας : Αγγελική Κρίσιλα - Βοηθός Μαέστρου: Ζαν Κριστόφ-Σιαρόν.


Διανομή:


Μιμή: Μονσερά Μαρτί (31/1, 3-5/2), Αντωνία Καλογήρου (1-7-9/2) - Ροδόλφο: Ρίτσαρντ Λη (31/1, 3-5/2), Γιάννης Χριστόπουλος (1-7-9/2)

Μουζέτα: Ειρήνη Καράγιαννη (31/1, 3-5-7/2), Σιρανούς Τσαλικιάν (1-9/2) - Σιώναρντ: Μανώλης Παπαδάκης (31/1, 1-3-5-7-9/2)

Μαρτσέλο : Κύρος Πατσαλίδης (31/1, 1-3-5-7-9/2) - Κολίνε: Χριστόφορος Σταμπόγλης (31/1,1-3/2),Κωνσταντίνος Ντότσικας (5-7-9/2)

Μπενουά, Αλκιντόρο: Κωνσταντίνος Ντότσικας(31/1,1-3/2),Δημήτρης Ναλμπάντης (5-7-9/2) - Παρπινιόλ: Δημήτρης Ναλμπάντης (31/1, 3-5/2), Γιώργος Ιατρού (5-7-9/2)

Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης - Χορωδία Θεσσαλονίκης – Κλασσικοί Τραγουδιστές

Παιδική Χορωδία Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.


Οι Παραστάσεις ήταν :

31 Ιανουαρίου και 1,3,5 και 7 Φεβρουαρίου 2009, στην Κεντρική Σκηνή Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Ώρα 8:30 μ.μ.

Τα Εισιτήρια: 20€, 30€, 40€, 50€

Φοιτητικό / Μαθητικό / Ομαδικό: 15€, 20€, 25€

Οικογενειακό: 40€, 50€, 80€

9 Φεβρουαρίου 2009 η ίδια όπερα στο χώρο Τεχνών Βεροίας, Ώρα 9:00 μ.μ. Εισιτήρια: 30€


ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΙΣΗΣ,Ο ΝΕΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ ΟΠΕΡΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε μονωδία με την Κική Μορφονιού στο Ωδείο Αθηνών από όπου αποφοίτησε το 1989, με αριστείο και διάκριση. Το 1990 κέρδισε υποτροφία από το Ίδρυμα Μαρία Κάλλας για να συνεχίσει σπουδές στη Σχολή Τζούλλιαρντ της Νέας Υόρκης με τον Τσαρλς Κέλλις. Έχει τιμηθεί με βραβεία και διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς («Μαρία Κάλλας», Αθήνα 1987, «M.E.F. International Competition», Νέα Υόρκη 1991 κ. ά.).

Έκανε το ντεμπούτο του στο λυρικό θέατρο το 1987, ερμηνεύοντας το ρόλο του Σέσιλ (Μαρία Στιούαρτ, Ντονιτσέττι) στο Ηρώδειο. Συνεργάστηκε με γνωστά λυρικά θέατρα και σπουδαίους συντελεστές σε σημαντικούς ρόλους, όπως: του Μπάνκο (Μάκβεθ, Βέρντι) και του Αργάνθη υπό τη διεύθυνση του Σπύρου Αργύρη στην Κατάνια· του Τζέικ Ουάλλας (Το κορίτσι της Δύσης, Πουτσίνι) σε σύμπραξη με τον Ντομίνγκο, την Ντάνιελς και τον Μιλνς υπό τη διεύθυνση του Λ. Σλάτκιν, σε σκηνοθεσία Τζιανκάρλο ντελ Μόνακο· του Κολλίν (Μποέμ, Πουτσίνι) στην Όπερα του Σαν Ντιέγκο και στη Μετροπόλιταν της Ν. Υόρκης, του Λεπορέλλο (Ντον Τζιοβάννι, Μότσαρτ) στην Όπερα της Σκοτίας· του Σαλιέρι (Μότσαρτ και Σαλιέρι, Ρίμσκι-Κόρσακοβ) και του Βαρόνου στη Κοζέντσα της Ιταλίας· του Αντζελόττι (Τόσκα, Πουτσίνι) στο Θέατρο Λα Μονναί των Βρυξελλών υπό τη διεύθυνση του Α. Παππάνο· του Σάρπλες (Μαντάμ Μπαττερφλάυ, Πουτσίνι) στην Όπερα της Φρανκφούρτης· του Κυρίλλου (Φεντόρα, Τζιορντάνο) με τη Φρένι και τον Ντομίνγκο, υπό τη διεύθυνση του Αμπάντο στη Μετροπόλιταν Όπερα· του Αχιλλά (Ιούλιος Καίσαρ, Χαίντελ) επίσης στη Μετροπόλιταν. Στην Ελλάδα έχει επανειλημμένως συνεργαστεί σε λυρικές παραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και της Όπερας Θεσσαλονίκης.

Έχει λάβει μέρος ως σολίστ σε πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως στο Φεστιβάλ του Σπολέτο (Δημιουργία, Χάυδν) με την Κάτια Ριτσιαρέλλι, στο Κουήν Ελίζαμπεθ Χολ του Λονδίνου, στη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης σε γκαλά όπερας, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, καθώς και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Έχει συμπράξει σε συναυλίες µε την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Ορχήστρα των Χρωµάτων, τα Μουσικά Σύνολα της Ε.Ρ.Τ. κ.ά.

Στη δισκογραφική του δραστηριότητα περιλαμβάνονται συνεργασίες με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του λυρικού θεάτρου, όπως ο Τζέιμς Ληβάιν, ο Πλάθιντο Ντομίνγκο, ο Λουτσιάνο Παβαρόττι, η Τσέρυλ Στούντερ, ο Σέρριλλ Μιλνς, η Απρίλε Μίλλο, η Μιρέλλα Φρένι, ο Τζέιμς Μόρρις, ο Χουάν Πονς, στα έργα Ιδομενέας, Ριγολέττος, Οι Λομβαρδοί, Φεντόρα, Αντρέα Σενιέ, Το κορίτσι της Δύσης, Ντον Κάρλο.