"Λάθε βιώσας, εἰ δή μή δύναιο, λάθε ἀποβιώσας".- Απολλώνιος ο Τυανεύς

ΤΑΙΝΙΕΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΔΩ www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΧΑΟΣ ΔΙΕΘΝΕΣ: Διεθνής Εφημερίδα Ελληνικών Εθνικών - Πατριωτικών Συμφερόντων - ΕΔΡΑ: Όαση Σεμπίκα - Βόρεια Σαχάρα, Νότια Τυνησία – ΤΥΝΗΣΙΑ

Επίσημη Ταυτότητα: Διαδικτυακή Διεθνής Εφημερίδα, Ελληνικών Πατριωτικών Συμφερόντων. (Ανεπίσημη: Εφημερίδα για όλα τα Σκυλιά, τα Αδέσποτα και τα Ορφανά, της Μέρας και της Νύχτας)

Η Εφημερίδα του Πολιτισμού – Της Ιστορικής – Της Καλλιτεχνικής – Της Επίκαιρης – Και της Ποικίλης, Ύλης.

"Θεός μας η Ελλάς, και Θρησκεία μας ο Ελληνικός Πολιτισμός - Ελλάς, Εσαεί". - "Χάος ήσουν και Χάος θα γίνεις" (Αργ. Δαγκ.)

ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ [ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΜΑΣΟΝΩΝ]

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται.- Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτελη, κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ

"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης. Ακόμα, πετάτε απο τα δελτία σας τις "γκρίζες διαφημίσεις", ούτε αυτές δημοσιεύονται. Όποια δελτία δεν πληρούν αυτούς τους κανόνες, πετιούνται στα σκουπίδια.

Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2017

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΒΑΒΔΙΝΟΥΔΗ

ΝΙΚΟΣ ΒΑΒΔΙΝΟΥΔΗΣ - "ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΕΙΑ"

ΕΓΚΑΙΝΙΑ: Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017, ώρα 20.00
Για περισσότερες πληροφορίες: Γκαλερί Τέχνης Ευριπίδης, Ηρακλείτου 10 & Σκουφά Κολωνάκι, 106 73 τηλ: 210 3615909, fax: 210 3600620, www.evripides-art.gr , info@evripides-art.gr
Ημέρες & Ώρες Λειτουργίας: Τρίτη – Πέμπτη- Παρασκευή: 11.00 - 20.30
Τετάρτη: 11.00 -17.00 & Σάββατο: 11.00 -16.30
Κυριακή και Δευτέρα: Κλειστά - Μετρό Σύνταγμα, Ευαγγελισμός, πρόσβαση ΑμεΑ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 23 Φεβρουαρίου - 24 Μαρτίου 2017
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: Μάριος Ελευθεριάδης

Η βραβευμένη έκθεση φωτογραφίας του Νίκου Βαβδινούδη, “Πρόσωπα + Προσωπεία” που ταξίδεψε σε Λονδίνο, Ζυρίχη, Γενεύη, Μάλτα, Πεκίνο και συγκέντρωσε το ενδιαφέρον κοινού και κριτικών, σε Ελλάδα και εξωτερικό, ταξιδεύει στην Αθήνα στην Γκαλερί Ευριπίδη, όπου εγκαινιάζεται την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017 στις 20.00, παράλληλα με την παρουσίασή της στη Μελβούρνη της Αυστραλίας στο Ελληνικό Μουσείο από 1 έως 9 Μαρτίου.
Μια έκθεση φωτογραφίας γεμάτη Ελλάδα, που καταγράφει το πανάρχαιο δρώμενο των Κωδωνοφόρων της Ανατολικής Μακεδονίας το τριήμερο, 6, 7 και 8 Ιανουαρίου, με την σύγχρονη ματιά του Νίκου Βαβδινούδη. Το θέμα διακρίθηκε στον διαγωνισμό "TPOTY".
Σκηνοθετώντας «Κωδωνοφόρους και Αράπηδες»
«Στόχος μου σε κάθε περίπτωση ήταν η ανάδειξη του προσώπου πίσω από τη μάσκα, της προσωπικότητας πίσω από τα κοστούμια, του ανθρώπου πίσω από την μεταμφίεση», δηλώνει ο Nίκος Βαβδινούδης και προσθέτει: «Οι φωτογραφίσεις σκηνοθετήθηκαν με φόντο ένα απλό πανί και τεχνητό φωτισμό δημιουργήθηκε ένα στούντιο στη φύση, ενώ πολύ συχνά το ευρύτερο φυσικό περιβάλλον παρεισφρέει στην εικόνα και την καθορίζει».
Παρότι στατικές, οι φωτογραφίες είναι έντονα θεατρικές. Προκειμένου να τονίσει το βλέμμα των ηρώων του και να αναδείξει τις λεπτομέρειες των κοστουμιών (προβιές λύκων ή τράγων), ο φωτογράφος χρησιμοποιεί στουντιακό φλας δουλεύοντας σε εξωτερικό χώρο.
«Σε κάποιες είναι έντονοι οι συνειρμοί με την Ελληνική μυθολογία. Έχοντας στάχτες στα πρόσωπα τους ήθελα να θυμίζουν χάλκινα αγάλματα της αρχαιότητας. Σε άλλες, οι προβιές που φορούν δηλώνουν άμεσα τις αρχέγονες καταβολές τους. Το παιχνίδι του στησίματος με τις μορφές πίσω από τα πανιά, θυμίζει το θέατρο σκιών, ένα ακόμα στοιχείο», σημειώνει.
Έντονος ο θαυμασμός και η ευγνωμοσύνη του Νίκου Βαβδινούδη για τους ανθρώπους που συνέβαλαν στην πραγματοποίηση αυτής της φωτογράφισης, όπως λέει ο ίδιος :
«Ηταν εντυπωσιακό το πώς στήνονταν από μόνοι τους μπροστά στην κάμερα, χωρίς να χρειάζεται να κάνω διορθώσεις. Ήθελα το βλέμμα τους στον φακό να είναι αυστηρό και βαθύ, και τα κατάφεραν. Πιστεύω ότι ακόμη και αν είχα τους καλύτερους ηθοποιούς δεν θα μπορούσαν να αποδώσουν αυτή τη δύναμη του βλέμματος. Ακόμη και οι ίδιοι όταν είδαν το αποτέλεσμα δεν πίστευαν στα μάτια τους».
Μάλιστα, υπογραμμίζει ότι «η συμμετοχή των νεαρών παιδιών 15-18 χρόνων βεβαιώνει πως η φροντίδα και ο ζήλος για τη διατήρηση αυτής της παράδοσης έχουν περάσει στις νέες γενιές, που είναι βασικές πρωταγωνίστριες στα δρώμενα. Και αυτή είναι η μεγαλύτερη δύναμη που αποτυπώνεται στα έργα μου, της ελληνικής παράδοσης».
Ταξιδεύοντας στα χωριά της Δράμας και της Καβάλας
Η φωτογράφηση πραγματοποιήθηκε στα χωριά του νομού Δράμας Μοναστηράκι, Ξηροπόταμος, Πετρούσα, Πύργοι, Καλή Βρύση, Παγωνέρι ,Β.ωλακας και στην Νικήσιανη του νομού Καβάλας, διήρκησε περισσότερα από δυο χρόνια, και όπως αποκαλύπτει ο Νίκος Βαβδινούδης, θέλησε να κρατήσει την αρχέγονη αίσθηση του σατυρικού δρώμενου συνδυάζοντας το φυσικό περιβάλλον με τεχνικές στούντιο. Για τις ανάγκες του project χρησιμοποιήθηκαν, κατά περίπτωση, φυσικά σκηνικά, ενώ στις υπόλοιπες φωτογραφίες ο τεχνητός φωτισμός και το σκηνικό, προσδίδουν μια έντονη θεατρικότητα, θέτοντας σε πρώτο πλάνο τον άνθρωπο, που κρύβεται πίσω από την αμφίεση. Οι ανθρώπινες μορφές παίζουν με το γύρω περιβάλλον και δημιουργούν ένα διάλογο με αυτό, ενώ η αφαίρεση της μάσκας εκπλήσσει τον θεατή και γεφυρώνει με απρόβλεπτο τρόπο τον άνθρωπο με τον εκάστοτε ρόλο.
Ο έμπειρος ερευνητής του λαϊκού μας πολιτισμού Γιώργης Μελίκης αναφέρει στον κατάλογο που συνοδεύει την έκθεση: «Τα εθνογραφικά αποτυπώματα έχουν μια και μοναδική-διαζευκτική πιθανότητα να καταγραφούν. Στην ώρα τους, στον τόπο τους και στην εξέλιξη της επιτέλεσής τους! Και είναι φυσικά θέμα διαχείρισης και κυρίως επάρκειας του καταγραφέα. Η εθνογραφική φωτογραφία μπορεί εύκολα να καλύψει και να αφομοιώσει τις όποιες πραγματικές-πρακτικές δυσχέρειες. Τις εγγενείς όμως, μέσα στις οποίες είναι εγκιβωτισμένο το σπέρμα, το συναίσθημα και το φως, δύσκολα τα αιχμαλωτίζεις με ένα κλικ. Όταν πρωτοείδα το θέμα αυτό του Βαβδινούδη με τα επιτελεστικά δρώμενα της Δράμας και της Νικήσιανης Καβάλας, το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με μια "επί τούτω εθνογραφία".  Ίσως να πρόκειται για παρείσακτο νεολογισμό στο πεδίο της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, όμως κάποια σημαντικά και ιδιαίτερα καταγραφικά αποτυπώματα, όπως αυτά του Νίκου Βαβδινούδη που έγιναν "επί τούτω" και που μας δίνουν την ένταση που αγγίζει τα όρια του αισθητικού επιτεύγματος, καλό είναι να τολμούμε και να τα λέμε με το όνομά τους».
Η βράβευση και οι διακρίσεις
Φωτογραφίες από το θέμα ''Πρόσωπα + Προσωπεία'' - Κωδωνοφόροι-Ανατολική Μακεδονία- διακρίθηκαν στην κατηγορία "Λαός και Πολιτισμός"  του "Πορτοφόλιο" 2η θέση. ανάμεσα σε χιλιάδες συμμετοχές από ολόκληρο τον κόσμο και έχουν εκτεθεί στο "RGS" στο Λονδίνο το καλοκαίρι του 2015, καθώς και τον Σεπτέμβριο 2016 στην Μάλτα και τον Νοέμβριο 2016 στο Πεκίνο. Επίσης, τον Φεβρουάριο του 2016 η έκθεση ταξίδεψε στην Ζυρίχη και τον Απρίλιο στην Γενεύη, ενώ φέτος τον Μάρτιο θα παρουσιαστεί στο Ελληνικό μουσείο στη Μελβούρνη στα πλαίσια του "VAMFF".

Ο Νίκος Βαβδινούδης
Γεννήθηκε στα Σανά Χαλκιδικής και εργάζεται ως φωτογράφος στην Θεσσαλονίκη από το 1992. Εξειδικεύεται στην αρχιτεκτονική φωτογραφία, στο πορτραίτο και στην φωτογραφία τροφίμων.
Συνεργάζεται με μουσεία, κατασκευαστικές και εκδοτικές εταιρίες, αρχιτεκτονικά γραφεία, βιομηχανίες και ξενοδοχεία. Από το 1999 διατηρεί το www.studiovd.gr με τον Χρήστο Δημητρίου.
Εργα του έχουν βραβευθεί σε φωτογραφικούς διαγωνισμούς σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Στον διαγωνισμό του "Ταξιδιώτη Φωτογράφου του  Έτους", οι φωτογραφίες από το θέμα ''Πρόσωπα + Προσωπεία'' διακρίθηκαν στην κατηγορία "Λαός και Πολιτισμός" 2η θέση, ανάμεσα σε χιλιάδες συμμετοχές απ όλο τον κόσμο. Φωτογραφίες του Βαβδινούδη είχαν εκτεθεί στο Λονδίνο το καλοκαίρι του 2015 .
Συνεργάστηκε με το "Εργαστήριο Φλουξ" στο πλαίσιο των 100 χρόνων του κινήματος DADA παρουσιάζοντας για πρώτη φορά σε ελβετικό κοινό την σειρά ''Πρόσωπα + Προσωπεία'' στη Ζυρίχη τον Γενάρη του 2016 και τον Απρίλιο στη Γενεύη. Η έκθεση ταξίδεψε τον Σεμπτέμβριο του 2016 στη Μάλτα και τον Νοέμβριο στο Πεκίνο.
Η έκθεση '' Κωδωνοφόροι παρουσιάζεται στην Μελβούρνη τον Φεβρουάριο 2017 μέσω του ελληνικού μουσείου της Μελβουρνης. Έχει πάρει μέρος σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις φωτογραφικού έργου :

  • "Η πόλη σε άσπρο μαύρο", Δεκέμβριος 2010 , Θεσσαλονίκη
  • ''Δρόμος - Ζωή", Πολιτιστικός Δημοτικός Πολυχώρος Ιωαννίνων - Παλιά Σφαγεία. Ιωάννινα. 19-29 Μαΐου 2011
  • ''Δρόμος - Ζωή'' , Ίδρυμα Τέχνης, Μοναστηράκι, Αθήνα. 2-12 Ιουνίου 2011
  • "Η Θεσσαλονίκη όπως είναι", Γκαλερί Τος", Σεπτέμβριος 2011, Θεσσαλονίκη
  • "Vogue's fashion night out", Punto Es, Οκτώβριος 2011, Θεσσαλονίκη
  • "Τοπία", Πούντο Ες, Δεκέμβριος 2011 ,Θεσσαλονίκη
  • "Τοπία", Ξενοδοχείο Μαρέλια, Χαλκιδική, Μάιος 2012
  • "Τοπία" , Γκαλερί Ζείδορος, Αυγουστος 2012 , Κύθηρα
  • Λέσχη Πολιτισμού Φλώρινας, Δεκέμβριος 2012
  • Πορτρέτα- Ροκ  Όπερα Αλέξανδρος, ΜΜΘ κτίριο Μ2, Μάρτιος 2013
  • ''Πρόσωπα + Προσωπεία'', Κωδωνοφόροι-Ανατολική Μακεδονία, Φεβρουάριος 2014 , Γκαλερί Τος, Θεσσαλονίκη
  • "Tαξιδιώτης Φωτογράφος της χρονιάς",  24 Ιουλίου - 5 Σεπτεμβρίου 2015 ,Λονδίνο
  • ''Καζάνια'' , Ιδρυμα Τέχνης, Μοναστηράκι, Αθήνα. Ιανουάριος 2016
  • ''Κωδωνοφόροι, Εργαστήριο Φλουξ, 28 Iανουαρίου - 26 Φεβρουαρίου 2016 , Ζυρίχη
  • ''Κωδωνοφόροι, Εργαστήριο Φλουξ, 7 Απριλίου – 4 Μαίου 2016'' ,Γενεύη
  • ''Πρόσωπα + Προσωπεία'', Κωδωνοφόροι-Ανατολική Μακεδονία, Σεπτέμβριος 2016, Μάλτα
  • ''Πρόσωπα + Προσωπεία'', Κωδωνοφόροι-Ανατολική Μακεδονία, Νοέμβριος 2016, Πεκίνο
Παρακάτω κάποιοι από τους συνδέσμους στο διαδίκτυο, όπου μπορείτε να δείτε φωτογραφίες και άλλα από το ''Πρόσωπα + Προσωπεία''.

http://www.archisearch.gr/article/2135/photographer-nikos-vavdinoudis-captures-the-rough-beauty-of-eastern-macedonia's-people.htm

http://www.thegreekfoundation.com/photography/nikos-vavdinoudis-photographs-bell-wearers-macedonia

http://www.yatzer.com/faces-and-masks-nikos-vavdinoudis

http://neoskosmos.com/news/en/The-Bell-Bearers-of-Northern-Greece-become-viral

http://www.lifo.gr/team/greekicons/46357

http://www.tovima.gr/vimagazino/views/article/?aid=676776

http://www.huffingtonpost.gr/2014/12/21/kodonoforoi-dytiki-makedonia-game-of-thrones_n_6361844.html?utm_hp_ref=gr-culture

http://popaganda.gr/elliniko-game-thrones-simveni-stin-voria-ellada/

Νίκος Βαβδινούδης, 6948 571 810 και 2310 931 421.
vavdinoudis-dimitriou <studiovd.gr@gmail.com