- ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
- ΒΟΡΕΙΑ ΒΟΤΤΙΚΗ - ΝΟΤΙΑ ΜΥΓΔΟΝΙΑ
- "ΤΗΛΕΟΡΑΣΙΣ ΔΑΓΚΊΛΑΣ" ΣΤΟ ΓΙΟΥΤΟΎΜΠ
- ΧΑΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ
- ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ "ΧΑΟΣ" - ΠΩΛΗΣΕΙΣ
- ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
- ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ
- ΙΣΤΟΡΙΑ
- ΓΕΓΟΝΟΤΑ
- ΣΑΝΑ
- ΜΑΘΗΤΙΑΔΑ ΣΕΡΡΩΝ
- ΑΘΛΗΤΙΚΑ
- ΧΑΟΣ ΔΙΕΘΝΕΣ
- ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΜΕΝΟΥΝ
- ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
- Τ/Ο "ΒΟΡΕΙΑ ΒΟΤΤΙΚΗ" ΣΤΟ ΝΤΕΫΛΙΜΌΣΙΟΝ
- ΠΛΟΙΑ-ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ
- ΤΡΑΙΝΑ-ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ
- ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ-ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ
ΕΡΤ, 2ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
"Λάθε βιώσας, εἰ δή μή δύναιο, λάθε ἀποβιώσας".- Απολλώνιος ο Τυανεύς
► ΤΑΙΝΙΕΣ ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΔΩ www.youtube.com/user/TileorasisDagkilas ► www.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas
ΧΑΟΣ ΔΙΕΘΝΕΣ: Διεθνής Εφημερίδα Ελληνικών Εθνικών - Πατριωτικών Συμφερόντων - ΕΔΡΑ: Όαση Σεμπίκα - Βόρεια Σαχάρα, Νότια Τυνησία – ΤΥΝΗΣΙΑ
Επίσημη Ταυτότητα: Διαδικτυακή Διεθνής Εφημερίδα, Ελληνικών Πατριωτικών Συμφερόντων. (Ανεπίσημη: Εφημερίδα για όλα τα Σκυλιά, τα Αδέσποτα και τα Ορφανά, της Μέρας και της Νύχτας)
Η Εφημερίδα του Πολιτισμού - Της Ιστορικής - Της Καλλιτεχνικής - Της Επίκαιρης - Και της Ποικίλης, Ύλης.
"Θεός μας η Ελλάς, και Θρησκεία μας ο Ελληνικός Πολιτισμός - Ελλάς, Εσαεί". - "Χάος ήσουν και Χάος θα γίνεις" (Αργ. Δαγκ.)
ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ [ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΜΑΣΟΝΩΝ]
"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους "Ποιητική"
ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».
Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους: Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτελη, κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ
"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.
ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...
Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης. Ακόμα, πετάτε απο τα δελτία σας τις "γκρίζες διαφημίσεις", ούτε αυτές δημοσιεύονται. Όποια δελτία δεν πληρούν αυτούς τους κανόνες, πετιούνται στα σκουπίδια.
ΟΙ ΠΛΕΊΣΤΟΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΏΝ ΤΗΣ ΕΛΛΆΔΟΣ ΑΠΌ “’74” ΚΑΙ ΜΕΤΆ ΕΊΝΑΙ ΛΙΠΟΤΆΚΤΕΣ, ΑΝΥΠΌΤΑΚΤΟΙ ΚΑΙ ΡΙΨΆΣΠΙΔΕΣ!
ΒΟΡΕΙΑ ΒΟΤΤΙΚΗ - ΝΟΤΙΑ ΜΥΓΔΟΝΙΑ
Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020
4ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΠΑΡΟΚ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
30 Οκτωβρίου, 6 & 20 Νοεμβρίου 2020
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Κτίριο Μ2 – Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης
Έναρξη: 21.00
«Φάρμακο η μουσική για τις λύπες», μας υπενθυμίζει φέτος το Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής, ο γνωστός πλέον θεσμός του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης με τις διθυραμβικές κριτικές και την τεράστια απήχηση στο κοινό, σε καλλιτεχνική επιμέλεια του Δήμου Γκουνταρούλη. Η 4η διοργάνωση περιλαμβάνει τρεις μοναδικές βραδιές: δύο συναυλίες με έργα των κορυφαίων Γερμανών συνθετών του μπαρόκ Μπαχ και Τέλεμαν, αλλά και μία συναυλία-έκπληξη όπου το Φεστιβάλ θα προσεγγίσει το έργο του Μπετόβεν με τον ιδιαίτερο τρόπο του, μέσα δηλαδή από όργανα εποχής και ιστορική ερμηνεία της μουσικής του. Η συγκεκριμένη συναυλία μάλιστα θα παρουσιαστεί αυτούσια στο Φεστιβάλ Μπαρόκ Τεχνών της Σόφιας, εγκαινιάζοντας τη συνεργασία της διοργάνωσης του ΜΜΘ με μια αντίστοιχη καταξιωμένη διοργάνωση του εξωτερικού. Ο καλλιτεχνικός επιμελητής του Φεστιβάλ Δήμος Γκουνταρούλης σημειώνει:
«Ο ειδικότερος τίτλος του 4ου Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής που βρίσκεται συχνά γραμμένο σε πληκτροφόρα του 18ου αιώνα, κυρίως τσέμπαλα, και διακρίνεται στο όργανο που παίζει η νεαρή γυναίκα στον πίνακα ‘Μάθημα μουσικής’ του μεγάλου Ολλανδού μπαρόκ ζωγράφου Γιοχάνες Βερμέερ.
Με αφορμή δύο σημαντικές επετείους, μία ευρέως γνωστή και μια πιο κρυφή, η κεντρική ιδέα του 4ου Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής είναι ένα αφιέρωμα στους δύο μέγιστους συνθέτες του 18ου αιώνα και της ιστορίας της δυτικής μουσικής: Μπαχ και Μπετόβεν. Ακριβώς πριν από 300 χρόνια, το 1720, ο Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ έγραψε στο Köthen τις εμβληματικές Σονάτες και Παρτίτες για σόλο βιολί. Πριν από 250 χρόνια, το 1770, γεννήθηκε στη Βόννη ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν.
Από τον Γιόχαν Σεμπάστιαν μέχρι τον Καρλ Φίλιπ Εμάνουελ Μπαχ, τον Χάιντν και τον Μότσαρτ δεν είναι παρά ένα βήμα, κι από αυτούς μέχρι τον Μπετόβεν άλλο ένα. Μέσα από τους ήχους των οργάνων εποχής και με οδηγό την ιστορικά τεκμηριωμένη ερμηνεία της παλαιάς μουσικής, το φεστιβάλ φέτος κάνει τολμηρό αλλά συνεπές άνοιγμα, φτάνοντας έως τη μουσική των αρχών του 19ου αιώνα και τον πρώιμο ρομαντισμό. Τρεις συναυλίες με μουσική δωματίου υπερβατικής ομορφιάς και τέχνης, υψηλής αισθητικής και αξεπέραστου βάθους, με μερικούς από τους πιο δραστήριους και ταλαντούχους μουσικούς της ελληνικής και ευρωπαϊκής μπαρόκ σκηνής».
Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020
ΜΠΑΧ
Σίμος Παπάνας - μπαρόκ βιολί, Γεράσιμος Χοϊδάς - τσέμπαλο
Ο Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ έγραψε τις 6 Σονάτες και Παρτίτες για βιολί σόλο στο Köthen το 1720, όπως ο ίδιος σημειώνει στην πρώτη σελίδα του χειρόγραφου των έργων. Η συναυλία ξεκινά με τη 2η Παρτίτα, σε ρε ελάσσονα, που περιέχει τη διάσημη Ciaccona, κομμάτι εξαιρετικών τεχνικών κι εκφραστικών απαιτήσεων που σημαδεύει την ιστορία του βιολιού. Στο υπόλοιπο πρόγραμμα, οι δύο μουσικοί θα ερμηνεύσουν δύο από τις 6 Σονάτες για βιολί και τσέμπαλο, που έγραψε ο Μπαχ την ίδια περίοδο με τα έργα για σόλο βιολί, καθώς και τη Σονάτα για βιολί και τσέμπαλο σε σολ ελάσσονα του Καρλ Φίλιπ Εμάνουελ Μπαχ.
Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2020
ΜΠΕΤΟΒΕΝ
Σίμος Παπάνας - μπαρόκ βιολί, Δήμος Γκουνταρούλης - μπαρόκ τσέλο, Αλέξης Καραϊσκάκης - μπαρόκ τσέλο
Ιδιαίτερα πρωτότυπη συναυλία, με εκπληκτικά έργα μουσικής δωματίου του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν σε όργανα εποχής και με ιστορικά τεκμηριωμένη ερμηνεία, καθώς και με τη σπάνια, στις αίθουσές μας, παρουσία του φορτεπιάνο. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη διάσημη Σονάτα «Τρικυμία» για φορτεπιάνο σόλο, το γνωστό Τρίο «Φάντασμα» για βιολί, βιολοντσέλο και φορτεπιάνο και, σε πρώτη ελληνική εκτέλεση, τη σπάνια και επικυρωμένη από τον Μπετόβεν μεταγραφή για κουιντέτο εγχόρδων της διάσημης Σονάτας...
Η συναυλία, με τους ίδιους συντελεστές, θα επαναληφθεί στο φεστιβάλ της Σόφιας στις 9 Νοεμβρίου.
Παρασκευή 20 Νοεμβρίου
ΜΠΑΧ - ΤΕΛΕΜΑΝ
Δημήτρης Κούντουρας - μπαρόκ φλάουτο, Φανή Βοβώνη - μπαρόκ βιολί, Ιάσων Ιωάννου - μπαρόκ τσέλο, Πάνος Ηλιόπουλος - τσέμπαλο
Ο Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ έγραψε τις 6 Σονάτες και Παρτίτες για βιολί σόλο, όπως ο ίδιος σημειώνει στην πρώτη σελίδα του χειρόγραφου των έργων. Η συναυλία ξεκινά με την 1η Σονάτα, σε σολ ελάσσονα. Στο υπόλοιπο πρόγραμμα, οι τέσσερις μουσικοί παρουσιάζουν Τρίο Σονάτες για βιολί, φλάουτο και μπάσο κοντίνουο του Μπαχ και του Γκέοργκ Φίλιπ Τέλεμαν – το απόγειο και το τέλος του γερμανικού μπαρόκ. Η τρίο σονάτα, με δύο σόλο φωνές και ένα μπάσο κοντίνουο, υπήρξε μία από τις βασικές φόρμες μουσικής δωματίου της εποχής, στην οποία οι συνθέτες έδειχναν τις πιο ιδιαίτερες ηχοχρωματικές ποιότητες των οργάνων ενώ ταυτόχρονα ξεδίπλωναν τον λυρισμό και τη δεξιοτεχνία τους στον υπέρτατο βαθμό.
30 Οκτωβρίου, 6 & 20 Νοεμβρίου 2020
Έναρξη: 21:00
Χώρος: Κτίριο Μ2 – Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης
Τιμές εισιτηρίων: 12€, 7€ (μειωμένο)
Καλλιτεχνική επιμέλεια Δήμος Γκουνταρούλης
Με την υποστήριξη του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης