Έχουν πλάκα τελικά οι κουφιοκέφαλοι, οι οποίοι νομίζουν ότι οι μαλαγανιές τους και οι καλπουζανιές τους περνούν ακόμα στο πόπολο, το οποίο δεν μασάει πλέον ταραμά όπως η κατσίκα, αλλά γελάει πίσω από την πλάτη τους, αν δεν είναι τόσο σοβαρά και τόσο επικίνδυνα τα πράγματα, ώστε να αρχίσει να κλαίει!
Μιλούμε για το νεότευκτο κομμάτι του δρόμου “Θέρμη-Γαλάτιστα”, το οποίο μετά από δέκα χρόνια κωλυσιεργίες, ανοησίες, βλακείες και μαγγανείες, αποπερατώθηκε (πέντε χιλιόμετρα δρόμος=δέκα χρόνια), και το γεφύρι καρμανιόλα της Πανίκοβης, θα αποτελέσει παρελθόν για τους οδηγούς και τους συνοδηγούς των αυτοκινήτων, θα σταματήσουν δηλαδή, να παίρνουν σβάρνα τα κάγκελα του γεφυριού ή να “βουτούν” στον Ανθεμούντα για... μπάνιο, ή, να ξύνουν τα παραπέτα τους τα φορτηγά, προκειμένου να χωρέσουν σ' ένα οδόστρωμα που μόλις και μετά βίας χωράει να περάσουν δύο μικρά αυτοκίνητα με αντίθετες κατευθύνσεις!
Ο δρόμος, ο οποίος εκκρεμούσε από την εγκατάλειψη του καινούργιου “Πολύγυρος-Γαλάτιστα” στην δυτική είσοδο της Γαλάτιστας για χρόνια, αποπερατώθηκε ολόκληρος μέχρι τα όρια του νομού Θεσσαλονίκης, τα οποία είναι ακριβώς στο σημείο που στενεύει η ευθεία των Βασιλικών, στον οικισμό της Αγίας Αναστασίας, το κομμάτι ευθύνη Νομαρχίας Χαλκιδικής δηλαδή, μένει να συνεχιστεί από το σημείο αυτό και εντεύθεν, δυτικά, ευθύνη της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, η Εθνική οδός “Πολυγύρου – Θεσσαλονίκης”, όποτε αυτή το αποφασίσει, και όποτε αυτής, της... καπνίσει!
Μέχρι τότε, η Χαλκιδική, ο Πολύγυρος, θα στερείτε επί της ουσίας Εθνικής οδού, αφού και το κομμάτι από οικισμό Αγίας Αναστασίας έως Θέρμη (ανισόπεδο κόμβο), έχει αποχαρακτηριστεί και έχει ενταχθεί δρόμος πόλεως, στο νέο ρυμοτομικό της Θεσσαλονίκης ανατολικά, με όλη την περιοχή των Βασιλικών, κάπου 60.000 χιλιάδες στρέμματα.
Το πως θα συνεχίσει αυτή η “Εθνική οδός” από Χαλκιδική έως Θεσσαλονίκη, αφού οι δρόμοι αυτοί έχουν ως αφετηρία, μηδέν (0), την Πλατεία Μεταξά (βαρδάρι), άγνωστο, αν λάβουμε υπ' όψιν μας μάλιστα, ότι χρειάστηκαν πάνω από 10 χρόνια για να γίνουν τα τελευταία 5 χιλιόμετρα της Χαλκιδικής, φανταστείτε πόσα θα χρειαστούν, για να γίνουν τα 15, έως την συνάντησή τους με τον Περιφερειακό προς Μουδανιά, ή οποιοδήποτε άλλο σημείο!
Ούτε χάραξη υπάρχει, ούτε καν, στη φαντασία των όποιων επαγγέλλονται τους υπευθύνους και τους αρμοδίους, από που θα περάσει και που θα καταλήξει αυτός ο νέος δρόμος, επί Σουφλιά ακόμα, υπουργού δημοσίων Έργων, ο “κουφός” είχε κοιμίσει τους Γαλατσάνους, “Να, αύριο μπαίνουν οι μπουλντόζες και αρχίζουν να σκάβουν”.
Οι μπουλντόζες έσκαψαν, πράγματι, αλλά με καθυστέρηση εικοσαετίας, το 2021, από την εποχή του Σουφλιά, και τον δρόμο τελειωμένο μεν, πλην κλειστό για τρίτη εβδομάδα(!) -εξ' ου και το “κουφιοκέφαλοι”- αφού υποψιαζόμαστε πως, δεν δίνεται στην κυκλοφορία, τα αυτοκίνητα συνεχίζουν να ακροβατούν στον παλιό κομμάτι του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, γιατί περιμένουν, μάλλον, κάποιον λεβέντη, το πιο πιθανόν, από αυτούς που σώζουν καθημερινώς την Ελλάδα στο Άστυ, αραχτοί στις πολυθρονάρες τους και τους “λουξ” καναπέδες των γραφείων τους, να... κόψει την κορδέλα!
Είναι τέτοια η επικινδυνότητα αυτή τη στιγμή των σημείων εκτροπής προς τον παλιό δρόμο, από και προς Θεσσαλονίκη, που θα είναι θέμα τύχης, χρόνου, να μην θρηνήσουμε κάποια εκατόμβη τροχαίου δυστυχήματος, θυσία στην άσφαλτο γι΄ αυτούς! Τους αραχτούς και καλοταϊσμένους!
Κάθε μέρα που περνάει, η κυκλοφορία στο κομμάτι του παλαιού μετράει αρνητικά, επικίνδυνα, τόσο για τον εργολάβο όσο και για το κράτους, αν χαθούν κάποιες ζωές εξ αιτίας αυτής της κωλυσιεργίας, τότε θα πρέπει να πάμε φυλακή ΟΛΟΙ, για φόνο εσχάτης βλακείας και από πρόθεση!
Περιττό να πούμε, εμείς οι Χαλκιδικιώτες στον δρόμο μας προς Θεσσαλονίκη τι θα τραβήξουμε, και
τι μας περιμένει ακόμα, αφού το κομμάτι
από Ραιδεστό έως Βασιλικά (όρια νομού
Χαλκιδικής), με τα δίκτυα υδρεύσεως
αποχετεύσεως των Βασιλικών που βρίσκονται σε εξέλιξη,
θα ξανά σκαφθεί, και θα διαπλατυνθεί
όλο, στο μέγεθος των γεφυριών που έγιναν
πριν από 10 χρόνια περίπου!
“Τ' είχες Γιάννη μ' τ' είχα πάντα, και τα πρόβατα 40”!.. Ούτε ένα παραπάνω!